סוף השבוע האחרון של ינואר יהיה שייך לאנשי הברזל שידרימו להתחרות למרחק של 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ולקינוח ריצת מרתון בבוקר יום שישי, 25 בינואר, תוזנק באילת תחרות איש הברזל הישראלית, הישראמן.



הישראמן נחשבת לאחת מעשר תחרויות איש הברזל הקשות בעולם. לאירוע הבינלאומי מגיעים משתתפים מכ-20 מדינות. בסוף השבוע, הופכת אילת למוקד עלייה לרגל עבור מעל 1,600 משתתפים שיתחרו למרחקים של איש ברזל מלא (226 ק"מ), חצי איש ברזל (113 ק"מ) ובמקצי השליחים (שלשות). 



התחרות מתחילה בשחייה למרחק 3.8 ק"מ במי מפרץ אילת הצלולים, ממשיכה ברכיבת 180 ק"מ בהרים הקדומים של הנגב, לאורך גבולה הדרומי של ישראל, ומסתיימת בריצת מרתון למרחק 42 ק"מ במורד ההרים, וסביב הטיילת וריף הדולפינים. מדי שנה, מושך הישראמן יותר משתתפים מישראל ומרחבי העולם. התמקצעות של המשתתפים נוכח מגבלות הזמן הנוקשות לכל מקטע של התחרות, מביאה גם לעלייה ברמת הביצוע כלל המתחרים משנה לשנה. התחרות, בבעלות ובהפקת חברת "שוונג".

בשנת 2018, ניצח טיל שראם הגרמני במרחק המלא לגברים ושבר את שיא המסלול; אנטונינה רזניקוב האילתית ניצחה בנשים; התארים מ-2018 בחצי המרחק היו שייכים לדייגו ואן לואי הבלגי ואליס הקטור הבריטית. שלושה מבין ארבעת המנצחים חוזרים לישראמן 2019, יחד עם מתחרים חדשים שחולמים על זכייה בתואר המכובד באחת מהתחרויות טריאתלון ארוך המאתגרות בעולם. בגזרת הישראלים מי שהוכתר כאלוף ישראל ב-2018 הוא בר רדנסקי, שהקדים את דן אלתרמן. השנה, בהיעדרו של רדנסקי, דן אלתרמן משתתף בפעם הרביעית ברציפות כשמטרתו המוצהרות היא לא רק לנצח בין הישראלים, אלא לקבוע שיא מסלול חדש.

בנוסף לחגיגת הישראמן, יתקיים ביום השבת שלמחרת, משחה "גביע הים האדום הייניקן 0.0" – תחרות שחיית המים הפתוחים היחידה בחודשי החורף במפרץ אילת, שמפורסם כאחד המקומות הטובים בעולם לשחייה ימית. גם לגביע הים האדום מגיעים בטיסות עשרות שחיינים ממדינות רבות באירופה, לצד מאות מישראל. בהם, נבחרת ישראל בשחייה למים פתוחים, ונבחרת ישראל בטריאתלון. גביע הים האדום היינקין 0.0 מתקיים השנה בסימן העלאת המודעות להגנה על אלמוגי הים האדום.