קשרה של מ.ס.אשדוד, דן ביטון, הפך לאחרונה לאחד השמות החמים בשוק השחקנים לקראת הקיץ הקרוב. ביטון, אחת מנקודות האור הבודדות באשדוד, שנמצאת על סף ירידת ליגה, הציג העונה יכולת טובה מאוד ובלט במרבית משחקיה של הקבוצה, מה שגם הוביל לכך שקבוצות בכירות לוטשות עיניים לכיוונו.
לאחרונה הוזכר ביטון כמועמד להצטרף למכבי תל אביב ושמו מעורר עניין גם בקרב קבוצות באירופה שכבר גיששו ובדקו פרטים לגביו, אבל לספורט1 נודע שמי שמחזיקה בזכות ראשונים על רכישתו בקיץ הקרוב, היא דווקא בית"ר ירושלים וזאת על פי סעיף שנקבע בעסקת מכירתו של גדי קינדה ממ.ס.אשדוד לבית"ר ירושלים בחודש ינואר האחרון.
כזכור, הושאל ביטון מהפועל באר שבע לאשדוד לפני שלוש עונות, במסגרת עסקת העברתו של מיכאל אוחנה לקבוצתה של אלונה ברקת. על פי אותו הסכם, לאשדוד גם היה סעיף רכישה של ביטון, שאכן מומש לפני כשנה ותמורת מיליון שקלים שהועברו לבאר שבע, הוא הפך סופית לנכס של מ.ס אשדוד.

כאמור, במסגרת המשא ומתן על רכישתו של גדי קינדה מאשדוד לבית"ר, סיכמו ג׳קי בן זקן ומשה חוגג שזכות הראשונים על רכישתו של דן ביטון תהיה שייכת בקיץ הקרוב לבית"ר ירושלים וכעת יצטרך המנהל המקצועי החדש בבירה, יוסי בניון, בצוותא עם אלי אוחנה וכמובן משה חוגג, להחליט אם הם רוצים לרכוש את הקשר הצעיר שהעונה הציג היכולת טובה ונראה כמו פוטנציאל גדול לחזק כל אחת מקבוצות הצמרת בליגת העל. סכום הרכישה של ביטון נאמד בקצת יותר ממיליון דולר.
אם בית"ר תחליט לוותר על ביטון, נראה שהגבלות הפייר פליי יקשו מאוד על מכבי תל אביב להשלים את הרכישה של הכישרון, אולם אופציה שנמצאת על הפרק היא טרייד של שחקנים שיועברו ממכבי לאשדוד, בתמורה למעברו של ביטון למדי האלופה.