הרכבת לא תעבור בתחנות תל אביב: זו הסיבה שזה קורה דווקא עכשיו

תנועת הרכבות בכל תל אביב תופסק לחלוטין למשך הימים הקרובים | גם תחנת השלום לא נשארה מחוץ לתמונה העגומה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מלניה טראמפ
מלניה טראמפ | צילום: רויטרס
2
גלריה

תחנת רכבת השלום בתל אביב, תיסגר לששת הימים הקרובים. כמו כן, תנועת הרכבות בכל תל אביב, תופסק לחלוטין. כאמור רכבת ישראל הודיעה היום (שלישי) כי תנועת הרכבות בתל אביב תופסק, זאת בעקבות עבודות שיתקיימו כבר ממחר - יום רביעי 20.8.25, ועד יום שלישי 26.8.25, כששינויים משמעותיים יחולו בתנועת הרכבות.

תנועת הרכבות תופסק בתל אביב ולא תתאפשר נסיעה בין הצפון לדרום. כמו כן תחנת ת”א השלום תיסגר זמנית לשירות. רכבות מדרום יגיעו עד לוד, רכבות מירושלים ומודיעין יגיעו עד נתב”ג, ורכבות מצפון יגיעו עד ת”א סבידור מרכז. רכבת ישראל הודיעה כי שאטלים חינמיים יופעלו לרווחת הנוסעים.

צוין כי העבודות יבוצעו במרכז הרשת הרכבתית, בין תחנות תל-אביב ההגנה ותל-אביב סבידור מרכז, ויכללו טיפול ושדרוג של מרכיבי תשתית חיוניים, בהם "שסתומי הלב" של המערכת המאפשרים מעבר רכבות בין מסילות ומשרתים את מרבית הביקושים לנסיעה. ברכבת ישראל הסבירו, כי המהלך נועד למנוע פגיעה כפולה בציבור הנוסעים, גם עתה וגם בעוד כמה שבועות. "בהקדמת עבודות הבטיחות והתשתית, אנו מונעים השבתה בתנועת הרכבות בחודש הבא", ציין גורם ברכבת.

עבודות הרכבת בתל אביב, אילוסטרציה
עבודות הרכבת בתל אביב, אילוסטרציה | צילום: אבשלום ששוני

ועדת הבדיקה החיצונית תבחן את מכלול הגורמים הישירים והעקיפים שגרמו לאירוע. הוועדה תבחן גם את ההשלכות הכוללות של האירוע, לרבות בתחומי ציות ואכיפה, תפעול, שירות וצרכנות, ניהול סיכונים, ניהול הסכמים ופיננסים, ותמליץ לדירקטוריון על פעולות שיש לנקוט להטמעה מיטבית ואפקטיבית של מדיניות הדירקטוריון בחברה. עוד לפני השלמת הבדיקה הנחה מנכ"ל הרכבת בפועל, אבי אלמליח, על עצירה של הסעת מטענים במתכונת החדשה של משטחי העמסה עד להנחיה אחרת.

בתוך כך, דירקטוריון רכבת ישראל החליט בהמשך לממצאי הדו"ח הראשוני של ועדת הבדיקה הפנימית שהוקמה לבדיקת הכשלים שהביאו לנזקים הקשים לתשתית החשמול, על ידי רכבת משא (ביום חמישי שעבר – בתחילה באזור גנות ובהמשך, לאחר כחמש שעות באזור ויתקין) על מינוי ועדת בדיקה חיצונית בלתי תלויה, שתבצע בדיקה רחבה ויסודית.

עוד עולה מהבדיקה, כי הפלטה העליונה אשר נפתחה בעיצומה של הנסיעה, פגעה וקרעה את תשתית החשמל העילי פעמיים, בשני מוקדים שונים – תל אביב דרום וכפר ויתקין בהמשך, כאשר הפגיעה היתה לאורך של כמה קילומטרים בכל מוקד.

הדו"ח הראשוני של ועדת הבדיקה הפנימית מעלה שאלות רבות לבדיקה, בין היתר, כשל לכאורה בציות לנהלי הטענה וקשירה של מטען מסוג חדש ולא שגרתי, כשל שהחל באשדוד. ברכבת ישראל ציינו, כי לאור הממצאים עולה הצורך בכינון ועדה חיצונית, אשר תבדוק את הגורמים הישירים והעקיפים להתרחשות האירוע, הן בהיבט הרכבת והמטען והן בהיבט תשתית החשמל.

ברכבת ישראל הבהירו, כי עוד לפני השלמת הבדיקה, הנחה המנכ"ל בפועל, אבי אלמליח על עיצרה, עד להנחיה אחרת, של הסעת מטענים במתכונת החדשה של משטחי העמסה.

תגיות:
בדיקה
/
בדיקה 1
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף