הסופה "אלפיס" הגיעה לסיומה, אבל מזג האוויר החורפי כאן כדי להישאר: הגשמים העזים שליוו אותנו ביממה האחרונה אמנם נחלשו בעוצמתם, אך ימשיכו לרדת לפרקים מצפון הארץ עד הנגב, וקיים חשש לשיטפונות ולהצפות במוקמות המועדים. גם השלג עוד לא עזב אותנו לחלוטין וימשיך לרדת בחרמון ובצפון הגולן. 

היום (שישי) גשמים ירדו מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, ועדיין קיים חשש לשיטפונות ולהצפות במוקמות המועדים, בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן. רוחות ימשיכו לנשוב וייתכנו משבים שיגיעו עד 55 קמ"ש. כמו כן, בעקבות מזג האוויר, המשטרה הודיעה על חסימת כביש 899 מסאסא עד מתת, בשני הכיוונים.

שלג בכותל המערבי בירושלים (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ביום שבת יהיה מעונן חלקית. גשם מקומי יוסיף לרדת עד הצהרים בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות, וצפויה הפוגה זמנית בגשמים.

ביום שני הגשם והקור יחזרו: גשמים ירדו מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, קיים חשש לשיטפונות במקומות המועדים, בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן, ויהיה קר מהרגיל.

ביום שלישי בבוקר עדיין יתכן גשם בצפון ובמרכז, שיפסק בהדרגה החל משעות הצהרים. 

סיכום הסופה "אלפיס": מי הייתה שיאנית המשקעים, והיכן ירד השלג הרב ביותר?

מערכת "אלפיס" שפקדה את אזורנו ביממה האחרונה הגיעה לסיומה הבוקר. המערכת, אשר התחילה את דרכה ביוון, הביאה לכמויות גדולות של שלג בהרים, לרוחות חזקות ולמשקעים רבים.

שלג
בהרי הצפון ירד שלג כבר בליל 25 עד 26 בינואר, בשעות הבוקר למחרת וכן בהמשך בשעות הערב והלילה. בצפון  הגולן  ובחרמון ירדו 20 עד 40 ס"מ של שלג. בחרמון הם נוספו לשלג הקיים כבר, כך שכעת יש ברכבל התחתון שכבה של כ-70 ס"מ. לעומת זאת בגליל כמויות השלג היו קטנות יותר והגיעו בפסגות ל-5 עד 10 ס"מ.

המערכת הביאה לכמויות מרשימות של שלג בירושלים שירדו החל משעת הערב של ה-26 בינואר ועד לשעות הבוקר של ה-27 בחודש. עומק השלג השתנה בהתאם למיקום השכונות וגובהן מעל פני הים, אך ברוב המקומות נמדדו כ-15 עד 20 ס"מ של שלג ובשכונות הגבוהות כ-25 ס"מ. בגוש עציון כמויות השלג היו דומות, אולם בשומרון הכמויות היו קטנות בהרבה והגיעו למספר סנטימטרים בלבד.

בהשוואה לעבר, ניתן לציין שאירוע של 15-10 ס"מ ומעלה בירושלים מתרחש אחת לכמה שנים בממוצע. בשנה שעברה, לאחר הפסקה של שש שנים ירדו כ-10 ס"מ של שלג (בפברואר 2021), כך שהאירוע הנוכחי עולה עליו. אירוע דומה לנוכחי היה ב-19 עד 20 בפברואר 2015 ואירוע משמעותי הרבה יותר היה בדצמבר 2013. 

כמויות המשקעים 
כמויות המשקעים הגדולות ביותר באירוע התקבלו בצפון הארץ. במישור החוף הצפוני, בגליל ובכרמל ירדו 70 עד 90 מ"מ ומקומית קרוב ל-100 מ"מ. בגליל התחתון, בעמקי הצפון, בשומרון, במישור החוף הדרומי ובהרי יהודה ירדו 40 עד 70 מ"מ ובמספר מקומות מעל 80 מ"מ.

במישור החוף המרכזי ובשרון הכמויות היו קטנות יותר והגיעו ל-15 עד 25 מ"מ. הגשם הגיע גם לצפון הנגב עם כמויות של 10 עד 15 מ"מ. במרכז הנגב ירדו מספר מילימטרים. 

שיאנית הגשם הצפונית הייתה חיפה, שם ירדו 93 מ"מ גשם ביממה אחת, ואחריה ראש הנקרה עם 85 מ"מ ונהריה עם 73 מ"מ. במירון נרשמו 98 מ"מ, בחרשים 92 מ"מ ובכפר גלעדי 84 מ"מ. גם בדרום נרשמו כמויות מרשימות - בנגבה ובניר בנים נרשמו 60 ו-71 מ"מ גשם בהתאמה. גם בניצנים ירדה כמות גשם מרשימה שעמדה על 53 מ"מ. 

כמויות הגשם המצטברות בהשוואה לממוצע
בצפון הארץ ובמרכזה כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה עולות על הממוצע לתקופה המקבילה (עד סוף ינואר). במישור החוף המרכזי והדרומי הן אף מגיעות ליותר פי 1.5 מהממוצע לתקופה ובאזורים אלה הן כבר עוברות את הממוצע לכל עונת הגשם. 

רוחות
במהלך האירוע נשבו רוחות חזקות שהגיעו למהירות של 50 עד 70 קמ"ש ומשבים של 80 עד 100 קמ"ש. במצוקי דרגות אף נמדד משב של 144 קמ"ש ובעין גדי 118 קמ"ש.