"מאמי, מה את אומרת שנשנה אווירה ונטוס לחו"ל יחד?", פנה אליי החסון שלי בשאלת מיליון הדולר, שמצד אחד רציתי שתישאל ומצד שני פחדתי מאוד ממנה. "רוצה, בטח רוצה" אמרתי בהתלהבות חצויה, ובפנים הרגשתי איך החשש מתחיל לטפס במעלה הגרון עד לכדי התפרצות צחוק בלתי נשלטת. "הכול בסדר לירוני?" המשיך המסוקס. "כן, כן, רעיון מצוין" הוספתי, "פשוט כל טיסה שלי עם גבר לחו"ל נגמרה עם אקורד סיום צורם, למעט חברי המאותגר עכוזית". חייכתי, מנסה להבין איך הפעם אני שוברת את הסטטיסטיקה. אני מנסה לקלוט איך אני שמה את כל חרדות הנופש הזוגי הזה במזוודה ושולחת אותן ליעד רחוק מעבר לים.
בואו, זהו נושא שפחות מגניב לדבר עליו, כי הרי איך זה יכול להיות שאת מחתימה דרכון והופ מערכת היחסים עוברת מטמורפוזה של מצב צבירה שטרם התכוננת אליו פיזית, נפשית ואישית. כיצד ייתכן שבן זוגך שאת כה אוהבת בארץ עשוי להרגיש לך פחות ראוי לאהבתך רק כי החלפתם שפה? אז נכון זה לא המשחק "ים-יבשה", אין כאן שינוי מצב רוח על בסיס שעתי, אבל יש משהו באינטנסיביות של טיול זוגי ששם לך בפרצוף את מערכת היחסים, נקייה, בלי רעשי רקע ובלי שגרה לוחצת.
ולצורך מאורע חגיגי זה החלטתי לקבץ מספר כללי זהב לטיול ראשון זוגי בחו"ל:

1. התעלמו מטיפים של חברים- התעלמות מעצות חבריות מעוררות חששות "וואי אחי זה מיקרוקוסמוס לזוגיות. אחר כך תדע אם אתה רוצה אותה ממש" או "אתם תהיו צמודים ותראו את כל הצדדים של הצד השני". בואו, אם עד הנסיעה לא הבנתם שאין זוגיות מושלמת, כי אין אנשים מושלמים, אתם קצת בבעיה. מה שידעתם עד כה, זה מה שתראו בטיול, לרוב אין הפתעות. התעלמות מעצות חבריות זה טיפ מעולה. לא רק לנסיעות לחו"ל - בכללי. רק אתה יודע מה הזוגיות הזאת עושה לך ולאן היא מרימה אותך. באופן עקרוני, שכל אחד יהיה ורדה רז'יאל ז'קונט בד' אמותיו. תייעצו לעצמכם לפני שאתם מייעצים לאחרים.
 
2.עשו תיאום ציפיות מראש- חו"ל זה בדרך כלל רצון להספיק מקסימום דברים במינימום זמן, אבל זה לעתים בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת", לכן דברו על כך. אם היא מעדיפה להיות יום שלם בשופינג ואתה חייב לראות את כל המצודות הקיימות שהומלצו ב"טריפ אדוויזור", אתם יכולים למצוא מצודות שקרובות למרכזי קניות. וברצינות, תמצאו את האיזון בין מה שנכון לכל אחד מכם, למה שנכון לזוגיות. ספא זוגי או אימון משותף יחד תמיד עובדים מעולה.
 
3.אל תפסלו זמן איכות יחיד בביחד- אם היא חייבת לקום בחמש בבוקר בנופש לעשות ריצה על האי ואתה רק מתהפך לצד השני במיטה כי הפינהקולדה עוד דופקת בראש מליל אמש מריקודי "ההולה הופ" שלך, זרום איתה. שעתיים של ניתוק מביאות לפרץ של געגוע גם באמצע חופשה.
 
4.כוונו מראש לערב רומנטי/ הפתיעו את בן הזוג במשהו שהכנתם לכבודו- לא חייבים להציע נישואים כדי להפתיע את הפרטנר. אין צורך להביא להקת לאדינו שתנגן שיר ערש. לעתים מספר מילים שכתבתם על דף ואתם רוצים לומר על רקע נוף עוצר נשימה של העיר, עושים את העבודה ומעלים דמעה בזווית העין.

5. תיצרו אינטימיות- על פניו נושא מובן מאליו, אבל לעתים הוא נשכח בין הסדינים, מרוב הרצון להספיק לעמוד במסגרת זמנים מצומצמת. עשו סקס וכמה שיותר. כדאי להישאר עוד שעה במיטה מאשר לראות תחרות שוורים שרק הגיעה לעיר. שננו לעצמכם: סקס עדיף על ארוחת בוקר קונטיננטלית. הביצים בכל מקרה יהיו טעימות.
 
"מאמי, את באה? קוראים לנו לבורדינג". 
רשמים ותמונות ישותפו בברכה עוד שבועיים.