אחרי ביטול מופע ההתרמה של עמותת "עזרה למרפא" על ידי הרב  אלימלך פירר, בשעות האחרונות מתגברת ברשת, ולא רק, מחאה נגד מופע של עמותת "ילדים בסיכוי", שצפוי להתקיים בעוד חודש, ובו יופיעו על הבמה נשים בלבד. המופע, שמתקיים מדי שנה, יערך השנה בהיכל התרבות בתל אביב תחת הכותרת "הבמה שלך", ובו ייאספו תרומות למען ילדות וצעירות הגדלות בפנימיות.



בין האמניות שיופיעו: לאה שבת, דנה ברגר, רונה קינן, קרולינה, ריקי גל, דנה אינטרנשיונל ועוד. "ככה זה כשלא קוראים לך פירר ואתה לא חרדי" כתב אחד הגולשים בפייסבוק, תערוך אירועים בהפרדה מגדרית כמה שבא לך ואף מילה על הדרה". במכתב שכתב ליו"ר אגודת ידידי העמותה אפי הרשקוביץ, ציין פירר: "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה. מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר".




גולשת נוספת כתבה: "כשזה מגיע לרב פירר החרדי ויזעקו הבנות בקול מחאה. כשזה מגיע לאירוע נשים המוני בעיר תל אביב הצבעונית... פתאום הדרת הגברים זה מותר!!! איפה אותן מתלהמות... פתאום קולכן דמם???". גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס הבוקר, בפתח דיוני הוועדה לביטול אירוע הרב פירר: וכן למופע שצפוי להתקיים ללא גברים, וישודר בגלי צה"ל, ואמר: "אם הרב פירר לא יכול לעשות דברים יחד אז אף אחד לא יכול. הוא עשה בשכל מבחינתו. הרב פירר אדם חרדי שאינו שנוי במחלוקת. אז הוא עשה אירוע שלא הייתה בו זמרת. גל"צ מארגנים אירוע ששרות בו רק נשים. שכל אחד יעשה חשבון נפש".



האמנים שלוקחים חלק במופע ופנינו אליהם סירבו להגיב למחאה. בשדולת הנשים, שהיו ממובילות המחאה נגד קיום המופע של הרב פירר ללא שירת נשים, אמרו כי "הניסיון להציג אירוע כזה באותה נשימה עם הדרת נשים במרחב הציבורי פשוט מתעלם מעשרות המקרים בהם נשים מסולקות מהמרחב הציבורי במכוון מתוך רצון להעלים או להשתיק אותנו, לעומת מקרה זה בו גברים לא זכו לייצוג שאליו הם רגילים במופע בודד. "שירת גברים לא נחשבת לדבר לא צנוע, בזוי או שצריך להסתיר ולהדיר והמציאות בישראל היא שהדרת נשים קיימת ואפליה קיימת ומחלחלת לכל תחומי חיינו ולמרחב הציבורי שאנחנו 50% ממנו ואת זה אנחנו לא מוכנות לקבל ולא צריכות להכיל בישראל 2019".



הרב אלימלך פירר.  צילום: Tammy Kazhdan
הרב אלימלך פירר. צילום: Tammy Kazhdan



מהיכל התרבות לא נמסרה תגובה. בעיריית תל אביב ביקשו להדגיש כי "האירוע אינו עירוני ואין בו שום מעורבות מטעם העירייה. היכל התרבות מושכר דרך קבע לטובת אירועים המיועדים לציבור הרחב, אשר בתכניהם העירייה או היכל התרבות אינם מעורבים או מתערבים". מעמותת "ילדים בסיכוי" נמסר בתגובה כי "העמותה פועלת למען אלפי ילדים וילדות שהוצאו מביתם וגדלים בפנימיות ומשפחות אומנה, במציאות מורכבת וכואבת.



בכל שנה, בוחרת העמותה נושא עליו ניתן דגש באירוע ההתרמה. השנה, באירוע ההתרמה שיתקיים בהיכל התרבות תל אביב ב-2 בדצמבר, החליטה העמותה לשים זרקור ולהעצים ילדות, נערות וצעירות בסיכון שמתמודדות עם קושי וכאב בחייהן.  "לכן, נבחרו להופיע 12 זמרות ושתי צעירות בסיכון בוגרות העמותה שגם הן זמרות, המהוות עבור אותן ילדות השראה ומודל לחיקוי. המפיק המוסיקלי של הארוע הוא דני רובס, שאף כתב שיר מקסים לחיזוק וחיבוק הבנות הללו ושמו 'הבמה שלך'".



הסערה סביב ביטול מופע ההתרמה לעמותת "עזרה למרפא" של הרב פירר, בעקבות הסירוב לכלול בו שירת נשים, לא שככה גם היום. בעמותה פנו לציבור וביקשו ממנו לתרום כספים ישירות, ללא קשר למופע המבוטל. "עכשיו, מכיוון שאירוע ההתרמה בוטל, אנו פונים אל כל אחת ואחד מכם, תרמו עכשיו! כל אחת ואחד לפי היכולת, חייבים לכסות את חסרון הכיס שנוצר", נכתב בהודעה שהתפרסמה בדף הפייסבוק של העמותה. במקביל, המשיכו להציף את הרשת תגובות לביטול המופע. רובן הכילו את המסר שכלל את השאלה "עכשיו אתן שמחות?". "האירוע של הרב פירר בוטל בעיקבות הסערה. כפיים לכל הפמיניסטיות", כתבה אחת הגולשות". חברת הכנסת איילת שקד כתבה: "חבל לי שבגלל קומץ טהרנים מתחסדים, בוטל ערב שמוקדש לאנשים שזקוקים לסיוע שהעמותה מעניקה, ללא הבדל דת גזע ומין.



מילא, אם אותם מתחסדים היו תורמים אלפית ממה שתרמה העמותה לחברה, אז אולי אפשר היה לקבל את הביקורת, אבל, כולנו יודעים שלא תרומה לציבור מעניינת אותם. להם יותר חשוב לעורר ריב ומדון, בניגוד גמור לרב פירר שמקדיש את כל זמנו ומרצו לעשיית טוב". בשדולת הנשים, ממובילות המאבק נגד קיום המופע ללא זמרות, הביעו צער על ביטול המופע, במקום ההחלטה לכלול בו זמרות. "הצטערנו באמת לשמוע שהרב החליט לבטל את הערב במקום לשנות את המתכונת שלו ולאפשר לנשים לשיר. אבל עם כל הצער חשוב לנו להגיד, ולהגיד שוב – הציפייה ש'נתחשב' על ידי שיתוף פעולה ועצימת עין מול הדרה של נשים לא מקובלת עלינו. הדרישה שלנו לשוויון, לקבלת מקום, לחיים בעולם שבו לא מתייחסים אלינו כאל אובייקטים מיניים היא לא פחות חשובה מהדרישה של הרב לא לשמוע נשים שרות".