אושרת אוזי זולטק לקחה על עצמה משימה קשה שהיעד שלה ברור: להעלות את המודעות לקבלת כבדי השמיעה והחירשים. כבר שנתיים היא במסע מוזיקלי, הכולל הופעות, מלווה במתורגמנית דפנה דורון, ובימים אלה של מגיפת קורונה, היא מתמקדת בהקלטות שירים באולפן. אחד מהם הוא "נח" של יורם טהר לב ומתי כספי, מתורגם לארבע שפות, גם לשפת הסימנים, על תיבת נח שבה שוכניה ומחכים שיקלו המים, משל לישראלים התקועים בבתיהם ומחכים שהמגיפה תחלוף.

מה שמניע אותה הן חוויות קשות שעברה. "מגיל 3 עברתי חרמות", היא מספרת, "סבלתי מקושי להבין את עולם השומעים ולנסות לשחות בו. הרגשתי בתוך אקווריום. כך גם נקרא המופע שאני עובדת עליו בימים אלו עם המפיקה, התסריטאית והבימאית חלי קניזו־שחר – 'זמרת באקווריום'. מופע מוזיקלי אישי, המתאר את סיפור חיי. זמרת לא שומעת, שכנגד כל הסיכויים בחרה כקהל במחנה השומעים".

אוזי זולטק חשה סיפוק. "הצלחתי בעזרת המוזיקה ליצור בועה שגוננה עליי מפני בריונות וסייעה לי להשיג מעגלי חברה ולהרגיש שייכת. בימים אלה לקחתי על עצמי משימה להיות שגרירה לילדים אבודים, כי מי כמוני מבינה כמה הם זקוקים למקום בטוח ולתמיכה". היא מתנדבת בעמותת "מעגלי שמע", שנקלעה לסכנת סגירה. 

"העמותה היא בית שבו ילדים מכיתה א' עד י"ב מגיעים למקום שבו אין בריונות ואין שיפוט מוקדם, ושם הם מרגישים שווים. מקבלים כלים להתמודד עם העולם. בנו לי 'דף שגריר', עם סכום יעד לגיוס כספים. בתמורה העמותה מציעה לתורמים תשורות כמו חולצות מגניבות, אלבום ושיר בהקדשה אישית ממני, ועוד".

בעוד אומנים רבים חשים שמגיפת הקורונה השביתה את פעילותם, אוזי זולטק ממשיכה ליצור במלוא הקצב. "המשכתי ליצור תכנים למען העלאת המודעות, בהם סדרה פורצת גבולות ומקורית, המחברת בין שני עולמות – של קהילת הלהט"בים ושל כבדי השמיעה, שאני כותבת עם סיוון הללי ויורן דוידי. הצופים חווים באוזניהם איך שומעים כבדי שמיעה ואיך מגיעים אליהם צלילים ותדרים.

"אי אפשר לעצור אותי. אני ממשיכה לעבוד על מיני־אלבום פופ־רוק אלקטרוני, 'אישה ביונית', עם המפיקים עומר למפרט ואור סלע, והמלחין ליאור אברמוב, שעבד עם סטפן, נועה קירל ואחרים, שכולו שירים להעלאת המודעות לכל המוגבלויות. אני אישה ביונית, וכשאני שמה את מכשירי השמיעה שלי, את הכל אני שומעת באקסטרים".