ענף הגיימינג הפך למיינסטרים ברחבי העולם בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת הקורונה, אז עלתה המודעות לכוחו של הגיימינג כמחבר בין אנשים, כמקור בידור, וכן ככלי להעצמת אישית. ישנה תפיסה רווחת כי במשחקי מחשב משחקים בעיקר בנים ואילו בנות מהוות נתח קטן יותר בקהילת הגיימינג. אך, במהלך השנים האחרונות הפער קטן ונרשמת עליה בכמות הבנות אשר משחקות במשחקי מחשב. 

לצד זאת, מחקרים מראים כעת כי הגיימינג המתפתח יכול לשפר מיומנויות נחוצות לקריירה בתחום ה-STEM - תחומי הנדסה, טכנולוגיה, מדעים ומתמטיקה. כאשר כחלק ממחויבותה לקידום ועידוד נשים במקצועות טכנולוגיים, אספה Dell Technologies נתונים ממחקר שנערך באוניברסיטת סארי מאת ד"ר Anesa Hosein הקובע כי גיימריות (בגילאי 13-14) ששיחקו מעל תשע שעות של משחקי וידאו בשבוע הן בסבירות גבוהה של פי 3.3 ללמוד לימודי STEM מאשר אלו שלא משחקות משחקי וידאו.

תחומי הלימוד הנכללים ב-STEM נחשבים כיום לפורצי דרך, מהווים זרז בהכשרת דור הסטארט-אפים הבא, מסייעים בצמצום פערים חברתיים ובהענקת מוכנות מקצועית ועיונית לקראת כניסה לעולם העבודה. העובדה כי הגיימינג יכול לשפר מיומנויות שיובילו נערות לקריירה בתחום ה-STEM חשובה מפאת העובדה לפיה לנשים אין ייצוג רב בתחומי ה-STEM וקיים צורך בדרכים נוספות להביא אותן לקריירה בתחומים אלו. 

תמונת מצב

לפי דו"ח ״נשים בהייטק 2022 - תמונת מצב״ - בישראל רק 28% מתפקידי ליבה טכנולוגיים מאוישים על ידי נשים ופחות מ-10% מהנשים הן מנכ"ליות שהקימו סטארט-אפים.

כמו כן, לפי נתוני אונסקו אשר נאספו במדינות שונות ובקרב חברות רבות נשים רחוקות עדיין מסגירת הפער ביחס לגברים בכל הקשור לגובה השכר ואחוזי תעסוקה בתחומים השונים. באיחוד האירופי, יותר מ- 50% מהגברים בעלי תארים בטכנולוגיית מידע (IT) עובדים בעבודות דיגיטליות, בהשוואה לכ- 25% מהנשים. 

יש לציין כי חשוב ונכון לפעול ליצירת גיוון וייצוג ראוי של כלל האוכלוסייה במקומות עבודה. ללא הקהל הנשי, שוק העבודה מפספס את החידושים ואת נקודות המבט שרקעים שונים מביאים לתחום.