עם מי הייתן מעבירות לילה ביער, עם גבר או עם דוב? כן, זו שאלה אמיתית ולא התשובה היא לא מה שציפיתם. כנראה שנחשפתם בימים האחרונים לשלל מימז העוסקים בדובים יערות וגברים ואף הספקתם לשאול את עצמכם, ״מה פספסתי כאן?״ התשובה היא - הרבה. 

הכל התחיל כאשר חשבון טיקטוק העלה סקר בו נשים נשאלו עם מי הן היה מעדיפות להעביר לילה ביער, דוב או גבר? על פניו, שאלה טיפשית ומשעשעת, אך מסתבר שהסוגיה הזו פתחה צוהר לדיון מגדרי טעון וסוער על רמת המסוכנות של גברים במרחב הציבורי, ושלל וידויים קורעי לב של נשים שהותקפו מינית החלו להציף את הרשת. על הסערה האינטרנטית שהשאלה הזאת העלתה כנראה עוד ידברו רבות בקורסים לענייני מגדר, אך בינתיים, קרב התנגחויות בענייני רמת המסוכנות של גברים לעומת דובים עדיין עומד איתן בשיחות הרשת.

הטיעונים המרכזיים של הנשים הם בעיקר שימת דגש על הידיעה למה אפשר לצפות מדוב בעוד שמגברים האופציות המפחידות והאלימות הן אינסופיות. "אף אחד לא ישאל אותי אם פיתיתי את הדוב ואז ייתן לי עלון טיפים למניעת התקפות דובים", כתבה אחת. "אני מבינה את כוונותיו של הדוב, אני אף פעם לא יודעת מה הכוונות של גבר", כתבה אישה נוספת. "כשאמות תזרקו את הגופה שלי ביער, הזאבים יהיו עדינים יותר מכל אדם", כתבה אחרת.

לעומת זאת, הגברים שלא היו מרוצים כלל מהבחירה בדוב כפרטנר ה״אולטימטיבי״ עסוקים בלגייס עובדות וטיעונים למה הבחירה בו היא טיפשית וחסרת כל היגיון.  בסרטון שזכה ל-17 מיליון צפיות בטיקטוק, וזלג מהפלטפורמה לדיון כלל עולמי, שמונה נשים נשאלו מה הן היו מעדיפות, להיות תקועות ביער עם דוב או עם גבר זר? התשובה הפופולארית לתדהמת כולם הייתה: דוב. 

@screenshothq The question of being stuck in a forest with a man or a bear is circulating on TikTok right now and sparking some interesting conversation.... let us know your answer below 🐻🌳 #manvbear #tiktok #tiktoktrend #trending #challange #streetinterview #voxpop ♬ Terror Music (Scary Song) - IMPERIUM RECORDS

אולי הסקר הזה, אשר נערך מעבר לים, הוא רחוק מאיתנו פיזית אך ממש לא נפשית. צר לי להיות זאת שלוקחת את העניינים למקום הלוקלי הלא מתפקד והעצוב שלנו, אבל אין לי ספק כי רוב הנשים במדינת ישראל אשר נחשפו לזוועות החמאס בשביעי לעשירי, לא רק שהיו בוחרות בדוב אלה גם כנראה היו מתפשרות על נמר מורעב.

אף על פי שבחירת הנשים בדוב נשמעת מופרעת, מי כמונו יודעות ויודעים לאילו זוועות מפלצתיות המין הגברי מסוגל. לא נראה לי שיש צורך לשחזר את הדימויים הגרפים מאותו יום נוראי, כולנו יודעים מה היה שם. עד כמה שגברים אהבו להיפגע וללגלג על תשובותיהן של הנשים, כי הם ממש לא כאלו, והם בחיים לא היו פוגעים במישהי. על פי מחקרים רבים ברחבי העולם, ידוע כי אחת מתוך שלוש נשים עוברת הטרדה מינית. במדינת ישראל המצב לא שונה. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים כי בשנת 2020 בקרב בני 20 ומעלה 13% נפגעו מעבירות מסוגים שונים ולא דיווחו למשטרה. שיעור האי דיווח הגבוה ביותר נמצא אצל נפגעי הטרדה מינית, 95% נפגעי הטרדה מינית אינם דיווחו למשטרה. משנת 2000 ועד היום תועדו וטופלו בוולפסון קרוב ל-5,000 מקרי תקיפה והטרדה מינית. 50% מהנפגעים הם בגילאי 18 עד 29. ו-90% מהנפגעות הן נשים. מסקר שבוצע עולה כי 98% מהנשים שחוו הטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרה ולא פנו לייעוץ משפטי.

הקטנת הראש של הגברים שאינם מבינים את הבחירה בדוב מראה כמה המצב חמור וכמה נאיביות אופטימית ומנותקת יש כלפי רמת הבטחון של נשים. גברים לא צרכים לזלזל בבחירה בדוב, הם צריכים להבין איפה הם טעו בדרך, ואם לא הם, איפה חברים שלהם טעו ואיך לגרום לנשים להרגיש מוגנות ובטוחות במרחב הציבורי.

1202: קו סיוע לנפגעות תקיפה מינית

04-6566813: קו סיוע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית בחברה הערבית

02-6730002: קו סיוע לנשים ונערות דתיות נפגעות תקיפה מינית