על פי מאמר שפורסם באתר WIO News, אכילת שן שום אחת לפני השינה יכולה להעניק לכם חמישה יתרונות בריאותיים שיסייעו לכם להתמודד עם מגוון בעיות.

שום הוא צמח פופולרי במיוחד בכל העולם, לא רק בזכות טעמו העשיר אלא גם בשל תכונותיו הבריאותיות הרבות. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצאו כי צריכת שום באופן קבוע עשויה להועיל לבריאות בדרכים שונות, החל מחיזוק מערכת החיסון ועד להפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

שום טרי (צילום: אינג'אימג')
שום טרי (צילום: אינג'אימג')

1. לחיזוק מערכת החיסון: שום מכיל תרכובות כמו אליצין, בעלות תכונות אנטי-מיקרוביאליות שעשויות לסייע בחיזוק מערכת החיסון ולהפחית את הסיכון לזיהומים.

2. הגנה מפני מחלות כרוניות: שום ידוע בתכונותיו נוגדות החמצון, המסייעות להגן על הגוף מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים, ובכך להפחית את הסיכון למחלות כרוניות.

3. תכונות אנטי-דלקתיות: שום מכיל תרכובות בעלות תכונות אנטי-דלקתיות, שעשויות לסייע בהפחתת דלקות בגוף ולהקל על תסמינים של מחלות דלקתיות.

שום (צילום: אינג'אימג')
שום (צילום: אינג'אימג')

4. סילוק רעלים: שום עשוי לתמוך בתהליך ניקוי הרעלים הטבעי של הגוף ובכך לשפר את הבריאות הכללית שלנו.

5. שיפור איכות השינה: מומחים מסוימים סבורים כי אכילת שום נא בלילה עשויה לסייע בשיפור איכות השינה בשל השפעתו המרגיעה על הגוף.

חשוב לציין כי מרבית המחקרים בנושא זה נעשו על בעלי חיים או במבחנות, ולכן נדרשים מחקרים נוספים בבני אדם כדי לאשר את היתרונות הבריאותיים של אכילת שום. עם זאת, אין ספק ששום הוא מזון בריא ומועיל, ואכילתו באופן קבוע עשויה לתרום לבריאותכם הכללית.