גורמים בפיקוד העורף הודו היום (שני) כי מיקוד החקירות האפידמיולוגיות עבר לבני השישים ומעלה. המשמעות היא, כי אזרח מן השורה שיידבק – ייחקר על ידי בוט בלבד, ולא על ידי חוקרים אנושיים כבעבר. למעשה, כיום ישנם כ-3,000 מאומתים מדי יום הנחקרים על ידי חוקר אנושי, וסביר להניח כי מי שאינו חלק מהאוכלוסייה המוגדרת במיקוד - לא ייתקל בחוקר האנושי. עוד הם מציינים כי מאחורי הקלעים החלה היערכות למקרה והצבא יידרש לסייע במקרה בו בתי החולים יגיעו לכדי קריסה.

מפקד מפקדת אלון, תא״ל שלומי בן מוחה על האוכלוסייה בסיכון. צילום: דובר צה"ל

בתקופה האחרונה גויסו לצה"ל 132 חובשים שמסייעים לקופות החולים, ורק אתמול בוצע תגבור נוסף של 30 חובשים ל"מגן אבות" בדגש על מתן חיסונים. בנוסף, כיום ישנם 600 חוקרים בחקירות " קו ראשון" - עבור אלו שאותרו כחיוביים בבדיקת PCR - כאשר המיקוד הוא באוכלוסיות בסיכון, במבוגרים וצוותים רפואיים.  

מפקד מפקדת אלון, תא״ל שלומי בן מוחה על תגבור הפעילות. צילום: דובר צה"ל

הגורמים ציינו כי "בפרויקט מגן חינוך ישנם 351 בתי ספר, אליהם מגיעים פעם בשבוע ודוגמים באמצעות בדיקת PCR את התלמידים שההורים שלהם מאשרים זאת. הממוצע הוא 16 אלף דגימות ביום, על מנת להמשיך את הרציפות של הלימודים עמידה איתנה". עוד הוסיפו: "עיקר העיסוק של מפקדת אלון בימים אלה הוא היערכות להמשך התפשטות המגפה, בדגש על סיוע לבתי החולים ושמירה על המוסדות החיוניים במדינה באמצעות כלל הכלים - חובשים, יחצ"בים, סיוע לוגיסטי ועוד.