ברקע העלייה במספר הנדבקים, משרד הבריאות פרסם הערב (שלישי) הנחיות חדשות ומעודכנות, בנוגע לאיסורים והגבלות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. בהודעה נמסר כי "יש לשקול נחיצות אירועים, ובכל מקרה לא לקיים אירועים מעל 2,000 איש". זוהי החמרה נוספת בהוראות המשרד, כאשר זו הקודמת פורסמה במהלך השבוע שעבר והגבילה התקהלויות לעד 5,000 בני אדם.

עוד הוסיפו להודעה כי "מספר זה צפוי להתעדכן בהתאם להתפתחויות", מה שמדגיש למעשה כי המספר הנקוב וההנחיה אינם סופיים, וזוהי שאלה של זמן עד שיעודכנו. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכות מצב עם גורמי המקצוע, במטרה להכריע בנוגע לצמצום התכנסויות מוחלט והמשך פעילות התחבורה הציבורית בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר מלשכתו בירושלים: "קיימתי היום רצף של דיונים עם שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ואחרים, כדי להבטיח את חוסנו של המשק. המשק הישראלי במצב מצוין. אנחנו נכנסים למשבר הקורונה כשמצבנו טוב יותר מרוב מדינות העולם. נקטנו בצעדים, כמו הקמת קרן של ארבעה מיליארד שקלים כדי לעזור לעסקים שנפגעו מהקורונה. אנחנו עובדים בשעות אלה על הוספת כסף נוסף. 

"לגבי אספקה - רוב האספקה למדינת ישראל מגיעה דרך הים – מוצרים, חומרי גלם, כל הדברים האלה, כולל מזון. כמעט כל המזון מגיע דרך הים, אז אין שום סיבה להסתער על הסופרמרקטים, יש די והותר מזון ויהיה די והותר מזון. לגבי אספקה אווירית, אנחנו נוקטים בכל הצעדים והאמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח שגם כאן תהיה אספקה אווירית סדירה לישראל. אני רוצה לאחל לאזרחי ישראל חג פורים שמח, עם הרבה אוזני המן".

בדיון השתתפו שר האוצר, שר הכלכלה, שר התיירות, נגיד בנק ישראל, ר' המל"ל, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבריאות, נשיא התאחדות התעשיינים, מנכ"ל רשות המסים, ר' אגף תקציבים באוצר וגורמים נוספים.

מדוברות המשטרה נמסר כי "בעקבות הוראת השעה שניתנה אמש, המורה לכל אזרח ששב מחו"ל להימצא בבידוד למשך 14 ימים מרגע הגיעו ארצה, משטרת ישראל תפעל לאכיפה מוגברת לוודא הימצאותם של השבים ארצה בבידוד כנדרש. החל מהערב, נתונים אודות השבים ארצה ימצאו במערכות המידע המשטרתיות על מנת לאפשר לשוטרים לאכוף ולוודא את הימצאותם בבידוד כמתחייב".

בנוסף, מסרו כי "משטרת ישראל ומשרד הבריאות הקימו צוותי משימה יעודיים, צוותים המורכבים משוטרים ופקחים של משרד הבריאות בכדי למנוע את הפרות הבידוד, במטרה למנוע את התפשטות הנגיף".

בארגון מטה מאבק עולם התרבות והאירועים הגיבו להחלטת משרד הבריאות: "החמרת הנחיות משרד הבריאות בנוגע להורדת הגבלת מכסת הקהל ל-2000 מדגישה את החשיבות המידית ליצירת רשת ביטחון כלכלית לעולם התרבות והאירועים הישראלי. כבר עכשיו עומדת התעשייה כולה במשבר שלא נראה כמותו, כאשר הפאניקה שנוצרה הובילה לביטולים של אירועים רבים הקטנים בהרבה מהמכסות המצויינות. בעקבות כך אנו נגררים להפסדים כלכליים של כ-180 מיליון ש"ח רק מאירועי פורים האחרון וצפי להפסד של מיליארד ש"ח, במידה והמצב יימשך אל תוך עונת החגים וחופשת הקיץ".

עוד נמסר: "אנו עומדים בפני קריסה טוטאלית שמשפיעה על 150 אלף עובדים, רובם עסקים קטנים ובינוניים שעתידם הכלכלי לוט בערפל, וברור לכולם שאם המצב יימשך רבבות ימצאו את עצמם ללא פרנסה. אנו קוראים לממשלת ישראל לשים את עולם התרבות והאירועים בראש סדר העדיפויות לקבלת פיצויים לפני שיהיה מאוחר מידי".