משבר בענף התעופה: ברשות שדות התעופה גיבשו היום (שני) תכנית חירום, הכוללת צמצום חד בהוצאות ובכוח אדם, זאת בעקבות השפל חסר התקדים בטיסות נכנסות לארץ. נכון להיום, הפעילות בנמל התעופה בן גוריון צנחה ב-98%, כאשר רק שלוש חברות תעופה בינלאומיות טסות ארצה, וייתכן שהמספר יקטן בהמשך. נכון להיום, בנתב"ג פועלות שתי זרועות בלבד בטרמינל 3, וכ-2,000 עובדים סך הכל הוצאו לחופשה ללא תשלום.

השפל חסר התקדים מורגש גם בנמל התעופה רמון, כאשר רק חברת ישראייר מבצעת כשתי טיסות יומיות מנתב"ג. במסגרת תכנית החירום, שגובשה עם נציגות העובדות, סוכם שכ-600 עובדים נוספים, רובם קבועים, ייצאו לחופשה ללא תשלום.

בנוסף, סוכמה תכנית ליציאה מוקדמת לגמלאות של מאות עובדים ותיקים. כמו כן, לעובדי היום המוגדרים כחיוניים למערכת יבוצע קיצוץ של עד 15% בשכרם. לצד החלטות אלו, עובדי היום ברשות שדות התעופה יאריכו את חופשתם עד ה-30 ביוני על חשבונם בעוד עובדי המשמרות יעבדו רק תשע משמרות בחודש.

בשדות התעופה בראש פינה, חיפה והרצליה צפויים לצמצם דרסטית את הפעילות הכללית ובנמל התעופה רמון צפויים להשבית את כלל הפעילות בשעות הלילה, כמו כן, נשקל צמצום נוסף בשעות הפעילות בשעות היום בהמשך. גם במסופי הגבול הוחלט על צמצום שעות הפעילות וכן על סגירת כל הפרוייקטים שהחלו במתקני רשות שדות התעופה.