משרד הבריאות הודיע הערב (שני) על עלייה נוספת במספר הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל, שעלה ל-8,904, בהם 104 מוגדרים במצב קשה. במקביל, מניין קורבנות הנגיף עלה ל-58. הקורבן האחרון עד כה היא אישה בת 74, עם מחלות רקע, אשר נפטרה בביה"ח מעייני הישועה כתוצאה מהנגיף.

58 קורבנות בישראל: יפה נגר, בת 90, מתה היום (שני) מנגיף הקורונה והיא הדיירת השביעית מבית האבות משען בבאר שבע שנפטרה מהנגיף. היא הלכה לעולמה במרכז הגריאטרי ביפו, לאחר שעברה לשם מבית האבות, והותירה אחריה ארבעה ילדים ו-12 נכדים.

נכדתה, אדווה, סיפרה כי "סבתא נפטרה ביפו, לאחר שהעבירו אותה שבוע שבוע שעבר, לפני מספר שעות חלה הדרדרות במצבה. היא הייתה חזקה. עברה מספר מחלות אבל את הקורונה היא לא הצליחה לעבור. היא הייתה אימא מדהימה וסבתא נהדרת. לפני 3 שנים שמנו אותה במשען והיא הפכה לסיעודית. כל הזמן עטפנו אותה באהבה. היא התאשפזה פעמיים בבית חולים, עברה קריסת מערכות וחזרה אלינו".

"אמרנו לה אנחנו אוהבים אותך״ הוסיפה הנכדה וציינה כי ״היא לא כל כך הבינה. היא הבינה שהעבירו אותה ממשען אבל לא יותר מזה. אני לא חושבת שהיא הבינה שיש קורונה. דיברו איתה והסבירו לה אבל אני לא יודעת אם באמת הבינה". יפה הייתה עקרת בית וטיפלה בילדיה ונכדותיה. מה שקרה במשען כבר לא משנה. ההיסטריה והבלגן ו-וועדת חקירה עוד יהיו. יש פה מחדל נוראי אבל סבתא שלי כבר הלכה. זה לא יעזור לה״.

במקביל, חלה התדרדרות במצבו של חולה קורונה בן 48, הסובל ממחלות רקע, ומוגדר במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. הצוות הרפואי מסר כי מצבו קריטי והוא נמצא בסכנת חיים.

כאמור, גם מספר החולים ממשיך לטפס, והגיע ל-8,611, בהם 141 במצב קשה, 107 מונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 במצב קל. אחר הצהריים נפטרו גבר בן 72 ואישה בת 87, שניהם עם מחלות רקע רבות, בבית החולים איכילוב בתל אביב.

מוקדם יותר נפטרו שני חולים במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים: פרופ' מרק שטיינר בן ה-77 ואישה בת 91, שניהם עם מחלות רקע רבות ומורכבות.

שטיינר היה חוקר בתחום הפילוסופיה של המדע באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא היה חבר סגל (אמריטוס) במחלקה לפילוסופיה ואחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הפילוסופיה של המתמטיקה. עיקר תרומתו הייתה לשאלה של יישום המתמטיקה ולהבנת המושג של הסבר מתמטי. 

פרופ' שטיינר עשה את הדוקטורט שלו באוניברסיטת פרינסטון וקיבל את התואר בשנת 1972. מאמריו פורסמו בכתבי העת הנחשבים בעולם וספרו The Applicability of Mathematics as a Philosophical Problem זכה לתהודה רבה. 

ד"ר מיכאל רובק, חבר סגל במחלקה לפילוסופיה, ספד לשטיינר: "הן בחייו והן בכתיבתו גילם פרופ' שטיינר את השילוב בין עולם המדע לעולם היהדות ותרם משמעותית לביסוסה של הפילוסופיה בישראל".

מרק שטיינר (צילום: האוניברסיטה העברית)
מרק שטיינר (צילום: האוניברסיטה העברית)

הבוקר דווח כי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא נפטרו ביממה האחרונה שלושה חולי קורונה בבית החולים. אישה בת 96 עם מחלות רקע רבות, גבר בן 80 עם מחלה סופנית וגבר בן 66 אשר סבל מקריסת מערכות בעקבות נגיף הקורונה.

מהנתונים עולה כי ב-24 השעות האחרונות חלה עלייה של 11% במספר החולים שמצבם מוגדר קשה. בבתי החולים מאושפזים 763 בני אדם, כאשר 5,279 מטופלים בביתם. עד כה החלימו 585 בני אדם מהנגיף. 

נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

בתוך כך, הממשלה אישרה הלילה במהלך פגישה טלפונית מספר החלטות המתייחסות למאבק בנגיף הקורונה. בין היתר, גובשו הוראות חדשות ביחס להגדלת התקציב שיוקדש לסיוע הכלכלי לאזרחים, וכן הנחיות חדשות לציבור שצפויות להגביל אף יותר את התנועה ברחבי הערים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף ברחבי הארץ.

הקורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
הקורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

ועדת השרים הסכימה להגדרת "אזור מוגבל" של המפקד הצבאי באזור יהודה ושומרון.  מחר תתכנס ועדת השרים לצורך הגדרה מפורטת של האזורים המוגבלים. התקנות קובעות כי החל מהכרזת יישוב מסוים כמוגבל, יחולו עליו הכללים הבאים, ביניהם איסור של יציאת אזרחים המתגוררים ביישוב שלא לצורך חיוני, בכללותו טיפול רפואי, עבודה חיונית, לוויה של קרוב מדרגה ראשונה, העברת קטין להורה שחי בנפרד וכן הלאה. יציאת האזרח מהאזור מותנית באישור מול הגורמים הרלוונטיים. 

נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

בנוסף, קיימת הגבלה גם על כניסת תושבים שאינם מתגוררים ביישוב המוגדר מוגבל במהלך תקופת הסגר. כניסה ליישוב כזה תחייב נשיאת אסמכתא שתינתן אך ורק לתושבי קבע באזור, כניסת גופי הצלה וביטחון, כניסת צוותים רפואיים, עובדים חיוניים כעובדי רווחה ועובדים סוציאליים, כניסת עיתונאים, כניסת אספקה ושירותים חיוניים וכן הלאה. 

קורונה - שאלות ותשובות