נתונים מדאיגים: משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) את נתוני התפשטות הקורונה העדכניים בישראל, על פי יישובי מגורים. מהנתונים עולה כי החולים בירושלים ובבני ברק מהווים כשני שליש מסך מקרי ההידבקות בארץ. בראש רשימת ההדבקה נמצאת עדיין העיר ירושלים, עם מספר הנשאים החיוביים הגבוה ביותר בישראל, שעומד עתה על 2,258 חולים, עלייה של 165 מקרים במהלך היממה האחרונה. מאז תחילת התפשטות המחלה בעיר, החלימו 177 בני אדם.

במקום השני נותרת העיר בני ברק, בה זוהו  2,053 מקרי הידבקות, כאשר גם במקרה זה מדובר בעלייה של 165 מקרים מאומתים מאז אתמול. 154 תושבי העיר החלימו מאז פרוץ המחלה. אחרי שתי הערים המובילות, בהן מספר החולים הגיע חצה כבר את סף האלף, נמצאת העיר תל אביב במקום השלישי, בה 468 חולים, נתון המעיד על עלייה של עשרה מקרים חדשים בלבד ביממה האחרונה. כמו כן, בעיר מתגוררים 147 אנשים שהחלימו מהמחלה. 

אתמול התייחס מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, במהלך תדרוך לכלי התקשורת, להרחבת המשימות המופקדות בידי החיל בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בדבריו התייחס האלוף להיערכות הפיקוד להמשך הטיפול במשבר בחודשים הקרובים, בדגש על פעילות מוגברת באזור ירושלים, המהווה מוקד מרכזי להתפרצות המחלה, סיוע בהקצאת מזון לקשישים ללא תמיכה משפחתית וכן מעורבות בטיפול בשבים ארצה מחו"ל ושליחתם למלונות הייעודיים.

בנוגע לסוגיית הטיפול בירושלים אמר האלוף כי מחוז ירושלים של פיקוד העורף קיבל משימה לסייע באכיפה: "הבירה היא רשות חזקה מאוד. אנחנו עוזרים ומסייעים על מנת להבטיח שירותים חיוניים בעיר. ערכנו מיפוי של כל הצרכים יחד עם ראש העיר. אנחנו עובדים יחד עם הרשות במתן הסברה ממוקדת, כולל הרחבה של פינוי חולים לבתי המלון וכל מה שקשור לסיוע לאוכלוסייה בסיכון והגדלת כמות הבדיקות". עוד הוסיף כי גדס"ר נח"ל, גדוד תבור של הפיקוד וכן חיילים מיחידת החילוץ, יעברו לפעול בבירה ויתגברו את העורף במילוי המשימה. 

קורונה - שאלות ותשובות