ראמי חנא הוא סטודנט שנה ג' לרפואה באוניברסיטת בן־גוריון בנגב, ומשתתף בתוכנית "שגרירי רוטשילד" מבית שותפויות רוטשילד. כבר בחודש שעבר, הוא נוכח לגלות כי אחוז בדיקות הקורונה בחברה הערבית נמוך בצורה ניכרת. חוסר המידע וכן החוסר הרב במשאבים ובבדיקות יצרו גם בושה המונעת מרבים לבדוק אם יש להם סימנים חשודים המאפיינים קורונה ולדווח עליהם.

הוא החליט לא להישאר אדיש למצב והחל לבדוק מהם המשאבים והאמצעים הנחוצים להקמת מתחם קבוע בקרבת מקום מרכזי ונגיש ליישובים גדולים במגזר הערבי בצפון הארץ. הוא יצר קשר עם רשויות מקומיות ועם הנהלת בית החולים האנגלי בנצרת, עיר מגוריו. נוסף על כך, פנה ראמי למד״א ולכמה חברי כנסת ויחד הם ניסו לחשוב מה אפשר לעשות וכיצד להגדיל את מספר הנבדקים בחברה הערבית.

ראמי לקח על עצמו להוביל גיוס של מתנדבים באזור נצרת והסביבה, שיוכלו לאייש את עמדות הבדיקה שאמורות היו לקום. יחד עם מד"א ועם בית החולים האנגלי הוא ארגן הכשרות של מתנדבים להסברה. לאחר התגייסות מרשימה של כלל הגורמים הוקמו עמדות "היבדק וסע" בנצרת, בנוף הגליל ובאיכסאל, המספקות שירותי בדיקה קריטיים לתושבי האזור היהודים והערבים כאחד. המתנדבים שגייס אפשרו להפעיל גם עמדה ניידת שתוכל להגיע לבתי אנשים שלא יכולים לצאת מהבית לצורך הבדיקה.

"אני נרגש מכך שהמאמץ השתלם לבסוף. ההירתמות של כל הגורמים - הרשות המקומית, בית החולים האנגלי בנצרת ומד"א - הייתה מהירה ויעילה. אני שמח שיש לי את האפשרות לקחת חלק בעשייה החשובה של הימים המאתגרים האלה ומובן שאני מזמין אנשים נוספים לבוא, להתנדב, לקחת אחריות ולהוביל את השינוי שהם רוצים שיקרה".