מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התראיינה היום (ראשון) לחדשות 12 והגיבה לטענות נגד הסתדרות המורים: "משרד האוצר עושה שימוש ציני ומכוער כדי להשקיע כמה שפחות כסף במה שצריך להשקיע. אנחנו היינו שם במשא ומתן הראשון וראינו את  היחס הפוגע והמשפיל של ציבור עובדי ההוראה. משבר הקורונה יסתיים אבל עובדי ההוראה יחזרו לבתי הספר, האוצר זורע את זרעי האלימות שתהיה אחר כך".

"לא מסכימים עם שר החינוך לגבי הלימודים ביולי", זעמה בן דוד. בהמשך הסבירה: "אף אחד לא מבין מה נדרש מציבור עובדי ההוראה כדי ללמד מרחוק". אנחנו הראשונים שנכנסנו מתחת לאלונקה ונתנו מימי החופש שלנו".

דבריה של בן דוד גרמו לסערה ברשת. בחשבון הטוויטר של שר המשפטים לשעבר, רוני בר און נכתב: "מזכ"ל הסתדרות המורים? תדע כל אם עברייה בידי מי היא מפקידה את ילדיה".

השר פרץ: "לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יהיו בחופש"

שר החינוך, רפי פרץ, התייחס בראיון לחדשות 12 למתווה החזרה האפשרי של מערכת החינוך לפעילות. פרץ העריך כי על אף התנגדות ארגוני המורים, לא יהיה מנוס מלהאריך את שנת הלימודים עד לחודש יולי.

"אנחנו מנסים לאט לאט להביא את המשק בחזרה, לא יהיה מנוס מלהאריך את משך הלימודים לחודש יולי, הבגרויות בוודאי יהיו ביולי. נכניס בצורה מדורגת את ההוראה הפרונטלית. אני מעריך שלא יהיה מנוס מהמצב הזה, הכל לוט בערפל אבל אם המשק יחזור לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יהיו בחופש. באוגוסט כן, אבל ביולי לא. אני רואה אותנו כמשרד שצריך להביא מתווה מאוזן שיחבר בין הצדדים", אמר.

כשנשאל לגבי הביקורת של הורים על הלמידה המקוונת, השיב פרץ: "ניסינו שיהיה מנעד גדול של הצגת התוכניות, גם בטלוויזיה דרך סלקום TV והוט, ובמקביל גם בסמארטפונים. יש לנו צורך לספק מחשבים לאוכלוסיות המוחלשות, למגזר הערבי ולחרדים, וראש הממשלה הסכים לזה. התוכנית היא להתקדם לכיוון של לפטופ לכל ילד. אני רוצה לומר להורים: לא כל הזמן כולם צריכים להיות מול המחשב. ילד מקבל מטלה ויכול ללכת לצד לעבוד עליה ולחזור אחרי שעה וחצי".

"ודאי שהכוונה היא שהילד לא ישב שש שעות מול המסך. הבאנו סל של פעילות מקוונת מאוד מגוונת, גם חוגים והעשרה, מגוון של נושאים. רוצים שלילדים יהיה סדר יום, שיהיה מורה שאומר "בוקר טוב, מה שלומך". אני לא מחייב אבל אנחנו מאוד ממליצים על הדרך הזאת. את תלמידי יא'-יב' שניגשים לבגרות אני כן מחייב. הכוונה היא שהמל"ג תכיר בכל בוגר של שנת תש"פ כמי שיכול ללמוד כל מקצוע. אנחנו מנסים לצמצם למינימום את הפגיעה בדור הזה, הבגרויות לא ייפגעו", הוסיף.

"קבענו שיהיה דיון מיוחד בכל נושא החינוך, אני אציג את המתווה. אנחנו רוצים שגני הילדים יפתחו במסגרות קטנות ובפיקוח, מבחינתי גם מחר אבל בוודאי בפעימה הבאה", סיים פרץ את דבריו.