פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, מונה אמש לתפקיד "פרויקטור הקורונה" במסגרת המאבק בנגיף. אחרי סאגה של כמה שבועות, נבחר גמזו לתפקיד לאחר שפרופ' גבי ברבש החליט לוותר על המועמדות. בפני מנהל בית החולים איכילוב הנוכחי עומדים אתגרים מורכבים והוא מביא איתו קווי יסוד ברורים למלחמה במשבר הקורונה. בטור מיוחד שכתב לאחרונה עבור מעריב, פירט פרופ' גמזו את עקרונותיו.  

"נשק 'יום הדין' של סגר נרחב", הדגיש פרופ' גמזו, "אינו פתרון למשבר הקורונה. גם סגרים מקומיים הם 'פתרון' שאני מסופק אם הוא ישים ואפקטיבי. אז איך כן פותרים את משבר הקורונה? ארבעה כיוונים נדרשים עכשיו לביצוע מיידי:
1. הגבלה מחודשת של התקהלויות! מכעיס אבל הכרחי. כרגע, זה הפתרון של הרע במיעוטו, באיזון שבין שמירה על המשק והפחתת ההדבקה. אני תומך בצעדי הממשלה וחושב שיש להרחיבם בהקשר זה. כולנו ובכלל זה ראשי הרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה.

2. שיפור הפיקוח והאכיפה: יגידו מה שיגידו בממשלה, המשטרה ופקחי הרשויות המקומיות לא מורגשים ולא נשכנים. הייתי מקים כוח אכיפה נרחב, שמשלב מטלות למשטרה ולרשות המקומית. בואו נלמד מהנשכנות והאכיפה האירופאית בעניין זה.
 
3. שיפור התגובה לאדם חשוד ומאומת: ההליך עדיין מפוצל בין בדיקות בבתי חולים וקופות; חקירות (לא מספיקות) במשרד הבריאות, בקרת בידוד במשטרה ואני יודע שזה לא ״מהודק״ היטב. כמו שעשינו בבתי אבות - צריך להקים מנהלת אחת שמתכללת את הכל, ומהר.

4. שינוי קו ההסברה: יש חוסר אמון בציבור עקב מסע ההפחדה בסבב הראשון. הוואקום של השיח מתמלא בשטויות, fake news ומניפולציות אנרכיסטיות; אני מכיר את זה מהתפרצות הפוליו של 2013. יש לשנות לשיח של הדרכה והסברה בגובה העיניים על ההיגיון הרפואי מאחרי ההנחיות וללא הטלת מורא שכבר לא עובדת.