רשות שדות התעופה פרסמה אתמול מכרז להקמת מעבדת קורונה בנמל התעופה בן גוריון, שתפעל על פי הנחיות משרד הבריאות ומתווה פתיחת השמיים. הזוכה במכרז יתחייב להקים בדיקות קורונה בנתב"ג עד 45 יום מרגע חתימת החוזה. על פי פרטי המכרז, המערך שיופעל יחוייב בבדיקות של לא פחות מ-800 נוסעים בשעה ובמסגרת המכרז יתחייב הזוכה לאפשר את וצאות הבדיקה והחזרתה לנוסע עד 14 שעות מרגע הדגימה.

משרד התחבורה ורשות שדות התעופה הבהירו, כי הליך הרישום ותוצאות הבדיקות יבוצעו באפליקציה אותה יוריד הנוסע. שירות בדיקות הקורונה לנוסעים הנכנסים והיוצאים מישראל יכלול מערך דגימות מורחב והקמת מעבדה ייחודית לפענוח בדיקות הקורונה. בסמוך לטרמינל 3 יום שטח ייעודי עבור הנוסעים היוצאים מהארץ, בו יוקמו במסגרת המכרז עמדות לקיחת דגימה מנוסעים באמצעות "דרייב אין" היישר מהרכב. הנוסעים היוצאים לחו"ל יגיעו לצורך הבדיקה כ-72 שעות טרם הטיסה ללקיחת דגימה ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה ומדינה.

נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

המכרז הוא למשך שלוש שנים רצופות עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. במידה ויפחת הביקוש לבדיקות קורונה, כמו למשל בשל מציאת חיסון, יהיו רשאים הצדדים להפסיק את ההתקשרות. "אנו נערכים לביצוע בדיקות הקורונה בנתב"ג בכפוף למתווה שיאושר על ידי ועל ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין ובשיתוף עם שר החוץ גבי אשכנזי", ציינה שרת התחבורה מירי רגב, "אין ספק שהתעופה הישראלית חייבת לחזור".

הכוונה היא לפתוח את השמים ל"מדינות ירוקות" ב-16 בחודש ועד שהמעבדה תופעל בנתב"ג יצטרכו נוסעים שהיעד שלהם הוא מדינות הדורשות בדיקת קורונה, לבצע את הבדיקות במקומות אחרים.