המשבר הכלכלי רחוק מלהיפתר: לאחר כשבע שעות של ישיבה על המדוכה, קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) את החלטתו על הטלת סגר מלא החל מיום שישי בשעה 14:00. על פי ההחלטה, הסגר צפוי להמשך עד חג שמחת תורה המתקיים בעוד כשלושה שבועות ונועל את שרשרת חגי תשרי, ואף ייתכן, כדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להמשך גם לאחריו. 

מתוך כאן 11 - הצהרת נתניהו לתקשורת

לא אחת דובר על השלכותיו של הסגר על מצבם הכלכלי של בעלי העסקים והשפעתו הישירה על המשק ככלל. בחישוב שערך אגף הכלכלנית הראשית של מדינת ישראל, עולה כי העלות המשקית המוערכת של צעדי הסגר, עליהם הכריז הערב ראש הממשלה, תעמוד על סכום עתק של כ-6.5 מיליארד שקל. עלות הנמוכה בכ-8 מיליארד ש"ח, מעלותו של סגר למשך אותה תקופה, אילו היה נכנס לתוקפו בסוף השבוע שעבר.

שוטרים אוכפים סגר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
שוטרים אוכפים סגר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהצהרתו לכלי התקשורת, התחייב ראש הממשלה כי הטלת הסגר תלווה בגיבוש חבילת סיוע כלכלי במטרה להקל על העסקים ובעלי המקצוע הניזוקים מהמהלך. בהצהרתו אמר נתניהו: "אני יודע שהצעדים הם מחיר קשה לכולנו - לא נוכל לחגוג עם המשפחה, ויש בעלי עסקים ואחרים שיפגעו מהסגר", והדגיש: "הנחיתי את שר האוצר לגבש חבילת סיוע כלכלית למי שייפגע מהסגר, ויהיו עוד תוכניות".

הדיון הכלכלי  (צילום: חיים צח לע''מ)
הדיון הכלכלי (צילום: חיים צח לע''מ)

כזכור, מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, התריע בתכנית הרדיו "איפה הכסף" המשודרת ב-103FM, כי מספר דורשי דמי האבטלה כתוצאה ממגבלות הקורונה, צפוי לחצות את סף מיליון הזכאים, ואף להגיע עד לכדי מיליון ומאתיים. עוד הוסיף שפיגלר: "אני מבקש ממש מאנשים שיצאו ממצב של תעסוקה לחל"ת, שלא יתנפלו על המערכות", והתחייב: "אנחנו ניתן מענה לכולם, אנחנו נפרסם הנחיות בצורה מסודרת ומפורטת וכל אחד יקבל את מלוא הזכויות שמגיעות לו".