לאחר דיון של בכירי מערכת הבריאות ואישור תקנות והגבלות הסגר על ידי ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, מסרו היום (חמישי) רה"מ, בנימין נתניהו, שר הבריאות, יולי אדלשטיין ושר האוצר, ישראל כ"ץ הצהרות לציבור. מצהרתו של כ"ץ, עולה כי לאחר ההחלטה על הסגר הוחלט במשרדו לתגבר את תוכנית הסיוע "רשת ביטחון כלכלית".

"אנחנו פרסנו רשת ביטחון בסף 60 מיליארד שקלים כדי לסייע - היא עובדת היטב כמו שהתחייבתי. אני מלווה באופן אישי ומוודא שמה שהובטח קורה. התשלומים ניתנים וכל המובטלים בניגוד לרצונם, מקבלים שנה קדימה את אותם דמי האבטלה. אם יאלצו נוספים לצאת לחל"ת הם יקבלו את אותם התשלומים", אמר והוסיף: "לא רוצים שמעסיקים יוציאו לחל"ת. נאבקתי על פתיחתם באופן אישי, ואנחנו מצפים מבעלי העסקים לשמור את העובדים. נותנים תמריץ של 5,000 ש"ח למי ששומר את עובדיו עד אוקטובר, על כל עובד שישמור". 

בהמשך הצהרתו הוסיף כ"ץ כי הוא הוריד את רף הסיוע מ-40 אחוז ל-25 אחוז - וכי כל העסקים שיפגעו ב-25 אחוז ירידה בהכנסותיהם יקבלו את מלוא ההשתפות מטעם המדינה בתשלומי הארנונה. הדברים האלה באים בנוסף להקדמת מענקים שיתנו על ידי רשות המיסים ומשרד האוצר על חשבון ספטמבר ואוקטובר: "סכום של 500 מיליון שקלים יועברו לבעלי העסקים כדי להקל עליהם". 

יחד עם זאת, עידכן כי החליט לפעול לביטול הסעיף האומר שאם האבטלה יורדת בעשרה אחוזים יקזזו בדמי האבטלה והדגיש כי הדבר לא יקרה. "הדבר הראשון שנעשה הוא הכשרה מקצועית לעובדים שיהיו במקצועות ממריצים בסוף המשבר. הדבר השני, סדר חוקים ורפורמות כדי שכלכלת ישראל תערך לסיום המשבר". 

לאחר ההצהרה, פרסם משרד הבריאות את המתווה המלא, בו התווספו גם הסעיפים הבאים: עידוד מסחר מקוון - מתן מענקים לעידוד מסחר מקוון ופעילות דיגיטלית עבור עסקים קטנים ובינוניים,  הכפלת סכום ביטוח האשראי - הגדלת ערבות המדינה לביטוח אשראי לספקים בכ-2.6 מיליארד ש"ח נוספים והרחבת קרן ההלוואות בערבות המדינה - הגדלת הקרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-18 מיליארד ש"ח נוספים, כך שתגדל מ-22 מיליארד ש"ח ל-40 מיליארד ש"ח.