העלייה בתחלואה מגבירה את העומסים הכבדים בבתי החולים. במרכז הרפואי לגליל בנהריה נרשם אתמול בצהריים בשלוש מחלקות הקורונה שיא של 87 חולים, כשמצבם של 44 מהם קשה וארבעה מתוכם מונשמים ובמצב קריטי. כמו כן, ישנם 25 חולים במצב בינוני והשאר קל. בשבוע שעבר הורה מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, לסגור את מחלקות הקורונה לקליטת חולים - וכעבור יממה חזר לקבל חולי קורונה. 

בין מחלקות הקורונה שבהן התפוסות הן הגבוהות ביותר נמצאת נכון לאמש הדסה עין כרם בירושלים - 130% (90% תפוסה בכלל המחלקות), ובהדסה הר הצופים התפוסה במחלקות הקורונה היא 100% (69% בכלל המחלקות). בשערי צדק - 123% (82% בכלל המחלקות). אחריהם נמצא לניאדו עם 120% תפוסה במחלקות הקורונה (80% בכלל המחלקות), שיבא עם 110% (82% בכלל המחלקות), קפלן עם 100% תפוסה (ו־109% בכלל המחלקות), ואילו יתר בתי החולים עם תפוסה מעט נמוכה מ־100% במחלקות הקורונה.

עוד נתון שבהחלט לא מוסיף אופטימיות, ובוודאי מקשה על המאבק במגיפה: נכון לאתמול, 3,157 עובדי צוותים רפואיים שוהים בבידוד עקב חשיפה לחולים בקורונה, ובהם 430 רופאים ורופאות ו־889 אחים ואחיות.

ד"ר יונה קיטאי, מנהלת מחלקה פנימית קורונה במרכז הרפואי מאיר: "הבעיה היא הקושי האדיר שלנו להתמודד עם הגידול המהיר בהיקפי החולים. התגברות התחלואה יוצרת עומס במחלקה. הבוקר מצאתי מחלקה מלאה עד אפס מקום. לטפל בחולה קורונה זה הרבה יותר קשה מאשר בחולה ללא קורונה. כל פעולה אורכת יותר זמן. זה מאמץ אחר כשאת מתמודדת עם קוצר הנשימה שלך עצמך, בתוך המיגון והאדים על משקפי המגן, ועם זאת מקפידה להיות אנושית וחומלת ומתחשבת, ולהעניק מגע של חסד למי שחסר באותו רגע ממש את המשפחה שאינה לצדו. קיימת תחושה שהציבור לא מבין את חומרת המחלה ואת השלכותיה על הבריאות ועל החיים שלנו".