מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם היום (שני) דו"ח על תמונת המצב בישראל בהתייחס למגיפת הקורונה, עם מספר נתונים חדשים מחודש ספטמבר. מעיקרי הדברים עולה כי מוקדם מדי להעריך את השפעת הסגרים על היקף התחלואה, אך עם זאת מסתמן כי חסרה אכיפה ותמיכה ברשויות ביישובים 'אדומים'. 

קורונה - היערכות המשטרה לסגר, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

עוד עולה מהדו"ח כי מאז תחילת החודש המגיפה מתפשטת במהירות, בקצב עליה של כ-5% ליום. העלייה בתחלואה מזוהה בכלל מגזרי האוכלוסייה, ובולטת בעיקר במגזר החרדי. היקף הבדיקות הנמוך במגזר הערבי בתקופה האחרונה מקשה על קבלת תמונת מצב אמינה במגזר זה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,565 חולים אובחנו ביממה האחרונה מתוך 24,449 תוצאות בדיקות. סך החולים הפעילים עומד על 51,180, מתוכם 643 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-170 מונשמים. עד כה נפטרו 1,256 חולים מפרוץ המגיפה. באמ"ן מציינים כי מספר החולים החדשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לגודל האוכלוסיה. אחוז הבדיקות החיוביות גבוה מאוד גם הוא ביחס למרבית מדינות העולם, ומעיד על היקף תחלואה גבוה משמעותית מהמאותר בפועל.  

ניתן לראות שהעלייה בחולים החדשים במצב קשה בשבועיים האחרונים משפיעה על בתי החולים וכי יש תפוסה כמעט מלאה של מחלקות הקורונה בחלק מבתי החולים ופתיחת מחלקות קורונה על חשבון מחלקות אחרות.

יחד עם זאת מסתמן כי המצב בישראל לא שונה כל כך משאר המדינות בעולם - במרבית מדינות מערב אירופה, בדומה לישראל, התחלואה עלתה באופן ניכר בשבועות האחרונים, בד ובבד עם פתיחת מערכת החינוך.