מנהל ביה"ח "מעייני הישועה" לשעבר, פרופ' מוטי רביד, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון בגלצ לאמירתו מעוררת המחלוקת בשבוע שעבר, במסגרתה מתח ביקורת חריפה על המגזר החרדי. בראשית הראיון, הוא נשאל על אילו נתונים הוא מתבסס, והשיב: "מה הם נותנים למדינה? כלום. אני לא דיברתי על החרדים בכלל, להפך - בצורה מאוד ברורה סייגתי את זה והתחלתי את אותו ראיון מזה שהמגזר החרדי ברובו הגדול משתף פעולה".

המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

72 שעות לפני כן דיברת על כך שבני ברק רחוקה מלהיות מופקרת.
"אני עדיין אומר את זה. הטון בראיון לא היה אחר לחלוטין, סייגתי ואמרתי שיש חלקים שאתה רואה אותם באוכלוסייה הקיצונית. אתמול שמעתי מישהו אמר לקצין משטרה שגם אם יביא 3,000 שוטרים זה לא יעזור לו. באוכלוסייה הזו שיעור המתים הוא פי חמישה ושיעור החולים הוא פי שישה. הם מזיקים לעצמם". 

בהמשך הראיון נשאל פרופ' רביד על התפטרותו מניהול ביה"ח החרדי, מספר שעות לאחר ההתבטאות המדוברת. "לא נאלצתי, בחרתי בזה. כשבאים אליך ואומרים לך שאתה גורם נזק לבית חולים שהקדשת לו 15 שנה מחייך, אז תודה רבה - אם אני גורם נזק קשה אז קחו את המפתחות ותמצאו מישהו אחר. נעלבתי? זה לא שאלה של עלבון, אם הם חושבים שאני גורם נזק אז מקומי לא שם", הסביר. 

מנהל ביה"ח לשעבר הוסיף: "אני בן 82, החשיבה על למצוא מישהו שאני אחנוך ואלמד ויחליף אותי בבוא היום קיימת, זה ברור, אני לא אהיה שם לנצח, אבל לא דובר על שום דבר קונקרטי". הוא הסביר עוד כי "ממציאים עובדות שלא קיימות ומנסים לפרש אותן. בגל הראשון הייתה התנגדות בציבור החרדי וזה ניזון גם מכמה רבנים. אחר כך הרבנים הוציאו הוראות מפורשות להתנהג בהתאם להנחיות ורוב הציבור עשה את זה וגרם לירידה בתחלואה".

קורונה - חרדים עוטים מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה - חרדים עוטים מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, רוב הציבור ממשיך להתנהג כמו כל הציבור הישראלי ושומר על ההנחיות. "ברור שהתחלואה נשארת גבוהה יותר כי צפוף בערים החרדיות. בבני ברק קשה לשמור על ההנחיות, אבל רוב האוכלוסייה עושה את מה שצריך", ציין, "יש מיעוט בבני ברק וקיצוניים במודיעין עילית ובשכונות החרדיות בירושלים בהם פורעי חוק, אבל הם פורעי צחוק מצחיקים כי הם מזיקים לעצמם בעיקר. נכון, הם גם מדביקים אחרים ועל זה רוב האוכלוסייה מתחיל לכעוס, והם כן עושים את ההכללה שאני לא עושה".

"אני מפריד בין הציבור החרדי לשאר הקיצוניים. הציבור צריך להתמקד באוכלוסיות האלה, וגם באכיפה, ואנחנו מוצאים את עצמנו, גם כאוכלוסייה החרדית הכללית, שבויים בידי קיצוניים. למה?", סיכם.