פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שוחח הבוקר (חמישי) עם קרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל וסיפר על השינויים הקרובים בתכנית היציאה מהסגר, כמו גם על דילמת פתיחת מוסדות החינוך. "אין תכנית נכונה", אמר ובהמשך אישר את הרעיון לקצר את תוכנית תשעת השלבים ליציאה מהסגר המקורית, לחמישה-שישה בלבד. בעניין מערכות החינוך, גמזו ענה בנחרצות "אסור לשגע את ההורים, ביום ראשון תתקבל החלטה סופית ומלאה". 

פרופ' גמזו בוועדת העבודה והרווחה

בשיח סביב פתיחת מערכת החינוך, לקראת פתיחת מערכת החינוך בכיתות א'-ד' בקפסולות, טען גמזו: "נעשה סקר בדיקות לעובדי ההוראה". זאת לאחר שדרש השבוע משרי קבינט הקורונה לאשר זאת, בניגוד לעמדת החינוך. הוא סיפר כי בנוסף לכך, חשבו על רעיונות נוספים כמו קפסולות מעורבות. "בפעם הקודמת פתחנו בצורה פחות בטוחה ממה שהיה צריך, כל אלמנט כאן יגביר את הבטיחות". בנוסף, הסביר כי ינסו להגדיל את ההפרדה בכיתות א'-ב' וכי ייתכן הבדל בין רשויות מקומיות, שיזמו רעיונות שונים לפתיחת מערכות החינוך, "חלק מכיתות הלימוד יפתחו מיד, וחלק במתכונות כאלו ואחרות". 

כשנשאל על ידם, "עד לפני כמה ימים אמרתם שאפשר ללמוד בקפסולות, איך פתאום מגיעים למצב שאומרים שצעירים הם מנוע ההדבקה?" ענה: "הגל השני מונע על ידי הצעירים, מכיוון ששיעור הסימפטומים אצלם נמוך יותר, הם הכוח השקט שמניע את המחלה". הוא הוסיף כי ניתן לפלח את הגילאים, "זה עולה הדרגתית עם הגיל, כשמגיעים לגיל ההתבגרות, שם קצב ההדבקה מאוד דומה לאדם בוגר". 

בעניין המסחר, שאלה מרציאנו: "בוודאות השלב הבא הוא פתיחת מערכת החינוך ולא המסחר?", גמזו אמר כי "אי אפשר לפתוח את המסחר יחד עם כיתות א'-ד'". אך הוסיף כי התעשייה יוצרת, ועל כן "צריכים להכיר את זה ולמצוא לזה איזשהו נתיב וזה השיח שנעשה. יהיו כאן כל מיני רעיונות של מסחר אחד על אחד, או טייק אוואי במקרים מסוימים".

כשנשאל האם חלים כללים אחרים על המגזר החרדי בהשוואה לאלו שיושתו על המגזר הכללי, אמר: "יש גישה אחת לכולם. גם מערכת החינוך תפתח כמקשה אחת. הרמזור עבד, הוא הוכיח את עצמו". גמזו הודיע גם על כך שבמידה ויתגדלו הפרות בידוד "נגדיל את הקנסות, משרד המשפטים כבר אישר את זה".