מחר (שלישי) יוצג מתווה החזרה לפעילות של יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. המתווה ידרוש לאפשר שהייה בחללים ציבוריים סגורים למי שעבר בדיקת קורונה ועומד בהנחיות.

המתווה שמציג ביבס גובש בשיתוף ראשי הערים השונות, וצפוי לאפשר פתיחת קניונים, מפעלים, מוסדות תרבות ומוסדות אקדמיים. מחר צפויה ועדת חוק, חוקה ומשפט לדון בהצעה.

חזרה לשגרה בקניונים (צילום: אלון חכמון)

כאמור המתווה יתייחס למי שנבדק בימים האחרונים בבדיקת קורונה, שלאחריה יונפק לו אישור אותו יוכל להציג בכניסה למתחם הציבורי. באישור יצויינו תאריך ושעת הבדיקה, יחד עם תוצאתה. בנוסף נשקלת האפשרות שהאישור יתקבל באפליקצייה ייעודית, שתתחבר לתוצאות הבדיקות ומאגרי החולים של משרד הבריאות.

ביבס כתב ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר: "כאומת הסטרט-אפ עלינו לנצל את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שפותחו, שיכולים לגרום לשינוי המציאות היום-יומית של אזרחי ישראל. בכך נוכל להניע את הפעילות העסקית במשק ולהגגביר את אמון הציבור במקבלי ההחלטות".

יישום המתווה צפוי להביא ליצירת מתחמי בטוחים עבור הציבור, ולהגביר את תחושת הביטחון של האנשים, כך לדברי ביבס. המתווה לא בא להחליף את הוראות עטיית המסכות ושמירת המרחק הקיימות של משרד הבריאות.