מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל על מבצע החיסונים שהחל בשעות הבוקר. בראשית הראיון, הוא התייחס לפרקי הזמן הממושכים אותם נאלצו ישראלים רבים להמתין למוקדי החיסונים. "אני מתנצל בפני כל המטופלים, החברים, והמטפלים", אמר ב-103FM, "לשמחתי, הייתה פה התנפלות מטורפת. חצי מיליון אזרחי ישראל התקשרו בבת אחת למוקדים שלנו, וזו בעיה שעדיין לא פתרנו. עדיין לא פתחנו את הדיגיטל שלנו כי יש חיסון ראשון ושני - וזו פרוצדורה". 

פרויקטור הקורונה נחמן אש אחרי שהתחסן לקורונה

כמה חיסונים יש לכם?
"משנעים אלינו חיסונים מדי יום, כאשר הבוקר התחלנו בקטנה - רק באתר אחד. החל ממחר יהיו חיסונים ב־12 אתרים שיפעלו בכל הארץ. אני מניח שתוך שבועיים נגיע למצב בו אנחנו מחסנים 25 אלף אזרחים ביום, וכל הקופות יחד יחסנו בין 60 ל־80 אלף. אני מרגיש שההיענות של הציבור מאוד גבוהה, וזה מרגש".

אני חושב שניתן היה להעריך שתהיה הסתערות. שנית לא מסובך לבקש שאם התחסנתם לשפעת בשבועיים האחרונים תנתק את השיחה. הייתם צריכים להשקיע קצת בחשיבה, לא צריך להפעיל לוגיסטיקה מסובכת. 
אנחנו רוצים לחסן כמה שיותר, ויכולנו לבקש עוד שבועות להתארגנות, אבל להפך אמרנו 'לא', וביקשנו לצאת לדרך. הוספנו מרכזיה בסוף השבוע, ומאות מוקדנים. לכן, אני מאוד מתנצל. אני רוצה לתת שירות מצוין כל הזמן, ולא פחות מזה. היה פה היום מנכ"ל הבריאות, והוא אמר שלדעתו תוך כשבוע נוכל לחסן את כל אזרחי ישראל. אני לא יכול להבטיח את זה ב־100 אחוז, יש פה לחץ מאוד גדול ואנחנו נאלץ לבצע פה איזשהו איזון.