מבצע החיסונים "נותנים כתף" מגיע גם לצה"ל. 50 אלף חיסונים הוקצו לצבא, ובשבוע הקרוב, שהוגדר "שבוע הרצה", יחוסנו כ־6,000 חיילים ואנשי קבע. דובר צה"ל תת־אלוף הדי זילברמן מעריך: "בתוך כמה חודשים נסיים את מבצע החיסונים בצבא".

קופיקו מסביר לילדים על בדיקות הקורונה. צילום: דובר צה"ל

מבצע החיסונים בצה"ל יחל הבוקר, במסגרת מצומצמת, ובשבועות הקרובים תעלה כמות המתחסנים בהדרגה. בצה"ל מתכוונים להגיע לקצב של 12־17 אלף מחוסנים בשבוע.

בשבועות האחרונים נערך צה"ל למבצע החיסונים, שאותו מנהל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. לשם כך נרכשו אמצעים לצורך אחסון ושינוע החיסונים של פייזר, כנדרש בהוראות היצרן. בשבוע הקרוב יפעלו שישה מרכזים שבהם יבוצעו חיסונים: בסיס פלמחים של חיל האוויר, בסיס בצת של חיל הים, גלילות של חיל המודיעין ושלושה מרכזיים רפואיים של חיל הרפואה במרכז, בדרום ובצפון. שבוע לאחר מכן כבר יעמדו לרשות החיילים 17 מרכזים, ובכל בסיס גדול (מעל ל־1,000 בני אדם) יבוצעו החיסונים ביחידות צה"ל.

החיסונים נעשים על ידי הסגלים הרפואיים בצבא, שיהיו גם הראשונים להתחסן השבוע, לצד 6,000 החיילים ואנשי הקבע ששויכו בקבוצת סיכון גבוהה. כמו באזרחות, גם בצה"ל תוענק המנה השנייה של החיסון לאחר 21 יום, ושבוע לאחר לאחר מכן יוכרזו החיילים כמחוסנים.

בשל העובדה שלרשות צה"ל עומדים בשלב זה 50 אלף חיסונים בלבד, ביכולת הצבא לחסן כרגע 25 אלף חיילים. לצד סגלי הרפואה ואוכלוסיית החיילים הנמצאת בסיכון, כבר השבוע יחוסנו מפקדים בכירים לשם דוגמה אישית וכחלק מהקמפיין לעידוד ההתחסנות בצבא. כמו כן, יחוסנו צוותי לוחמים ייעודיים, ובהם צוות צוללת שאמור לצאת למשימה מבצעית ארוכה.

בהמשך יעמוד סדר העדיפויות על קצינים ונגדים מעל לגיל 40, יחידות לוחמות, ולאחר מכן בסיסי הכשרה ושאר היחידות והחיילים. בצה"ל החלו אתמול בקמפיין ההסברה "אני בטוח מתחסן". בשיחה עם העיתונאים הסביר זילברמן כי צה"ל לא יכול לחייב את חייליו להתחסן, אבל ייעשה מאמץ נרחב, החל מדוגמה אישית ועד למאמץ הסברה ושכנוע נרחב. עוד הוחלט בצה"ל כי בשלב זה, ולמרות הסגר השלישי, לא יוטל עוצר יציאות על החיילים, אך תוחמרנה ההנחיות לחיילים בחופשה וביחידות צה"ל.