מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר (שני) לעלייה הדרמטית באחוז הבדיקות החיוביות אתמול ולהתנגדות במערכת החינוך להחמרת ההגבלות. לוי התריע בראיון בגלי צה"ל כי "אם לא נעשה סגר חזק יותר, יהיה עומס רב מאוד על בתי החולים והקהילה, עם טיפול פחות טוב בחולי הקורונה". באשר לחיסונים, הבהיר: "נמשיך לחסן בשתי מנות, היה ובעולם יהיו אמיתות אחרות - כמובן שנצטרף".

אתה יודע שראש הממשלה בדעתך, האם אתם מנסים לשכנע את אנשי כחול לבן? 
"אנחנו מנסים לשכנע באמת המקצועית שלנו את כולם. אתם דיווחתם על ראשי רשויות שפעלו לסגירת מערכת החינוך על דעת עצמם. יש גם אנשים בעולם המסחר, שגם הם אומרים 'בואו נעשה סגר', נעשה אותו מקיף ופעם אחת ננסה להוריד את התחלואה. למרות הכאב ולמרות הקושי בהישארות בבית, בסגירת המסחר, אין לנו ברירה אלא לעשות משהו חזק יותר". 

אתה צריך לשכנע גוש אחד. השאלה האם אתם עושים את זה?
"הפעילות הקבינטית-פוליטית נעשה ברמה המיניסטריאלית, אנחנו נדרשים לכך, גם בכנסת, גם היום. אנחנו מציגים את הדברים האלה ואני מקווה שאנשים יבינו, שלמרות החיסונים שאנו תולים בהם תקוות, אנחנו עדיין לא שם".

מסעדות סגורות בסגר האחרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מסעדות סגורות בסגר האחרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היה ועמדתכם, שבנתיים לא דנים בה, לא תתקבל, זה אומר שיהיו כאן שוב דיבורים על אי ספיקה של מערכת הבריאות?
"זה אומר שיהיה עומס רב מאוד על בתי החולים ועל הקהילה. קופות החולים עסוקות עד מעל לראשן, והן יצטרכו לקבל מעל ל-50 אלף מאומתים. באשר לבתי החולים אנחנו מדברים על כ-1,300 מאושפזים, ו-750 חולים קשים. דיברתי עם בתי החולים על פתיחה של עוד מיטות, כי צריך עוד מיטות לחולי קורונה. אנחנו לא מדברים על קריסה, אבל על עומס רב מאוד, עם טיפול פחות טוב של חולי קורונה בפרט, שצריכים טיפול מורכב".

אנחנו שומעים התבטאויות שונות, גם מד"ר שרון אלרעי פרייס על סגירת מערכת החינוך, פרופ' גרוטו אמר שצריך לתת מנת חיסון אחת, נומה מדבר על אי אכיפה בחברה החרדית. אין שליטה מלמעלה, המערכת קורסת לתוך עצמה.
"לפעמים אני מצר על התבטאויות שונות. אנחנו נותנים שני חיסונים כפי שהונחינו, נקודה. היה ובעולם יהיו אמיתות אחרות, מחשבות אחרות או ראיות אחרות, אנחנו כמובן נצטרף. באשר לסגירת יא-יב – התחלואה מטפסת בגילאים האלו, הדיון באם נסגור את בתי הספר או לא, זה משהו אחר. אבל התחלואה בגילאים 15-17 עולה. ברור לנו שהתלמידים האלו צריכים להיות מוכנים לבגרות ולהתגייס, אך אם נעשה סגר כוללני, גם כיתות יא-יב לא תלמדנה".