טרגדיה בהדסה: תינוק שנולד לאם חולת קורונה בניתוח קיסרי חירום בשבוע שעבר, נפטר כעבור יומיים מהלידה ביום שבת האחרון במרכז הרפואי הדסה עין כרם שבירושלים. 

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

לפי בית החולים, האם, שהייתה בחודש התשיעי להריונה, נאבקה במקרה חמור של נגיף הקורונה. לפני שהגיעה למיון היא התקשרה לבית החולים ודיווחה כי לא חשה בתנועות עובריות במשך 24 שעות. בית החולים מסר כי "היא התעכבה מספר שעות מרגע שהתקשרה למוקד ועד שהגיעה לבית החולים".

עם קבלתה ליחידת הקורונה של הדסה, היא פגשה מיילדת וחוברה למוניטור, רופא מיילד הוזעק ולאחר שביצע אולטרסאונד שאישר את היעדר תנועות העובר היא הועברה לניתוח קיסרי חירום בו התינוק נולד. 

"המומחים הרפואיים עשו כל שביכולתם כדי לסייע במצב מורכב וקשה זה", נמסר בהצהרת בית החולים, שהוסיף כי ביצעו פעולות החייאה בתינוק וכי הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בילודים במצב קשה מאוד עד שנפטר. הדסה בוחנת את המקרה ודיווחה למשרד הבריאות.

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

בתוך כך, תינוק שזה עתה נולד נאבק על חייו במרכז הרפואי לילדים שניידר לאחר שנולד ביום שישי בערב בניתוח קיסרי חירום. האם, רחל בת 33, נאבקת גם היא על חייה ביחידה לטיפול נמרץ בנגיף הקורונה בבית החולים בילינסון. היא הייתה בשבוע 31 להריונה בזמן הלידה והתינוק נולד במשקל של 199 גרם בלבד.

פרופ ארנון וויזניצר, רופא מיילד ורופא נשים בבילינסון, אמר כי הגל הנוכחי של הנגיף הרבה יותר קשה מאשר הגלים הקודמים וכי הרבה יותר צעירים  אושפזו ביחידת הקורונה. "התמודדנו עם כ -150 נשים בהריון מחודש מרץ ועד עכשיו", אמר הפרופסור. "זה הגל הקשה ביותר עד כה".