נתוני התחלואה מסרבים לדעוך, הסגר המהודק צפוי להתארך – אבל אזרחים רבים ממשיכים להפר את ההנחיות. לקופת המדינה צפויים להיכנס יותר מ־18 מיליון שקל רק מדוחות שניתנו בשבוע האחרון בשל הפרת הנחיות הסגר.

מנתוני המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה עולה כי בשבעת הימים האחרונים חולקו 28,761 קנסות בסך של 18,446,000 שקל. רובם המוחלט (96%) בגין אי־עטיית מסיכה. במרכז מדווחים על גבייה מוגברת ועל שיעור גבוה של משלמי דוחות. עד כה שולמו 143,460 מהקנסות, בגובה של 72,511,744 שקל. זאת ועוד, בשבוע האחרון בלבד נגבו כ־4 מיליון שקל – כפליים מאשר בכל שבוע לפני הסגר המהודק. עוד עולה מהנתונים כי לכ־140 אלף אזרחים שהמועד הקובע לתשלום הקנס שלהם חלף, התווספו פיגורים בערך כולל של 35 מיליון שקל. במרכז לגביית קנסות הודיעו כי בתום הסגר יחלו בהליכים לגביית התשלומים מחשבונות הבנק.

אכיפת הסגר השלישי, מחסומי הקורונה בלילה (צילום: דוברות המשטרה)

"נראה שהמסר שלנו, שלפיו מדובר בקנסות שייגבו עד השקל האחרון, מחלחל לאזרחים", אמר מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה דורון תשתית "הטלת קנסות על הפרת תקנות היא כמעט הכלי היחיד שבו עושים שימוש כדי לאכוף את כללי בריאות הציבור, והנתונים מראים שמדובר בכלי אפקטיבי ויעיל. המרכז מוצף באלפי פניות של אזרחים לקבלת סיוע בפריסת החוב ובהפחתת הפיגורים שנצברו, וכולם מקבלים סיוע".

בנושא אחר, שירות התעסוקה מדווח כי ביממה שחלפה מבוקר יום ראשון ועד צהרי יום שני, נרשמו 4,449 דורשי עבודה חדשים. מאז היום הראשון של הסגר השלישי (עוד לפני הידוקו) נרשמו בסך הכל 134,196 דורשי עבודה חדשים, 73,270 מהם נרשמו מאז הודק הסגר (54.6% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי).

מבין דורשי העבודה החדשים בסגר השלישי, 109,896 הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ־ 81.9%. 24,300 פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 18.1% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר.

עובדי ענף ההוראה, החינוך וההדרכה מהווים עדיין את הקבוצה העיקרית בקרב דורשי העבודה החדשים מאז תחילת הסגר. ערב הידוק הסגר עמד שיעורם בקרב הנרשמים מאז תחילת הסגר על 5.1% בלבד, אלא שנוכח סגירת מערכת החינוך עלה שיעורם משמעותית והוא עומד כעת על 26.2% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר.