מצב האבטלה מחמיר במהירות: שירות התעסוקה מדווח היום (שני) כי במהלך סוף השבוע האחרון בלבד נרשמו 5,560 דורשי עבודה חדשים. מספר דורשי העבודה החדשים מאז תחילת הסגר השלישי, ב־27 בדצמבר 2020, מגיע ל־150,159, ומהם 89,024 מאז שהודק הסגר.

121,291 מכלל הנרשמים בשירות התעסוקה כדורשי עבודה מאז תחילת הסגר השלישי הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ־80.8%, בעוד 28,868 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 19.2% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר.

הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

עובדי ענף ההוראה, החינוך וההדרכה הם הקבוצה העיקרית בקרב דורשי העבודה החדשים מאז תחילת הסגר (26.9%). מאז תחילת הסגר נרשמו 40,393 עובדי הוראה, חינוך והדרכה כדורשי עבודה, 37,337 מהם מאז שהסגר הודק ומערכת החינוך נסגרה. 2,508 מהם נרשמו במהלך סוף השבוע החולף בלבד - 45% מכלל הנרשמים בסוף השבוע. 

ב"צוותי המומחים של המשבר" קוראים לשלב את אסטרטגיית התכנון ליציאה ממשבר הקורונה עם התמודדות והיערכות למשבר האקלים. אנשי צוות הסביבה של הארגון - ד"ר קרני קריגל, ד"ר מוחמד אלנבארי, ד"ר אביגיל פרדמן וד"ר נועם ואן דר האל, טוענים: "אנחנו מציעים שורה של צעדים שמשלבים יציאה ממשבר הקורונה עם היערכות למשבר האקלים, כמו הסבות מקצועיות למובטלים החדשים בתחום האנרגיות המתחדשות ותמיכה באוכלוסיות רווחה בהתמודדות עם עוני אנרגטי, לאור צפי של עלייה בגלי חום וקור ועוד".

הארבעה מוסיפים: "ההתמודדות עם משבר האקלים היא אחד הצעדים הראשונים שעליהם הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהתחייב  להפוך את הנושא לאבן היסוד של תוכנית ההתאוששות ממשבר הקורונה. כך למשל הוא קרא לבנות חצי מיליון תחנות טעינה למכוניות חשמליות, 1.5 מיליון בתים ויחידות דיור ציבורי חסכוניים באנרגיה ולהקים "חיל אקלים אזרחי", שיוציא אל הפועל פרויקטים בתחום האקלים והשימור. אבל בישראל נושאי הסביבה וההיערכות למשבר האקלים נשארים הרחק מאחור ובשולי השיח הפוליטי".