ברקע חזרתם של ערים ויישובים נוספים למסגרות הלימודים אמר היום (שני) סגן שר הבריאות יואב קיש כי נבחנת האפשרות להטיל סגר, עוצר לילי או מגבלות נוספות בחג הפורים. קיש אמר את הדברים ב"כאן ב'" והוסיף כי טרם התקבלה החלטה וכי כל האפשרויות כאמור נבחנות.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר שלא יהיו יותר סגרים.
"אני אהיה יותר זהיר. אני אומר שיש סיבה לאופטימיות, החיסונים מאוד יעילים, אנשים הולכים להתחסן. אנחנו נלחמים בפייק ניוז ומעודדים אנשים להתחסן. אם זה יהיה ככה אז מה שכ"ץ אמר יהיה נכון".

מה יקרה בפורים?
"פורים זה יותר גדול. אם לא נקפיד על אף מגבלה האירוע יהיה בלתי נשלט ונשלם מחיר כבד. אנחנו בוחנים את כל האלטרנטיבות: עוצר, סגר לילי, מגבלות יותר חריפות. בסוף אני חושב שהציבור חייב לשתף פעולה ואם לא נשיג את אמון הציבור ואנשים יעשו דין לעצמם לא יהיה טוב. עוד אין החלטות ברורות. זה אירוע מאוד מורכב שיכול לשנות את התמונה". 

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, פרופ' סיגל סדצקי, הביעה אף היא את חששה מהתקהלויות בחגיגות פורים, ואמרה בגל"צ כי "פורים שעבר עלה לנו בהרבה הדבקות - רואים את זה בכל הנתונים שלנו. אנחנו לא יכולים לחגוג הפעם כאילו אין קורונה, בשום פנים ואופן לא. להפך - אני ממליצה על הקפדה יתרה".

בהקלטות שפורסמו בגל"צ מתוך ישיבת קבינט הקורונה אתמול, נשמע פרויקטור הקורונה, נחמן אש, באומרו כי "אנחנו מודאגים מאוד מהחג, שוקלים את הצעדים שצריך לנקוט - הדרכה והסברה, הגבלות ואולי סגר. צריך למנוע את מה שחווינו בצורה טראומטית בשנה שעברה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה (קרדיט: ללא)

מוקדם יותר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי אתמול התחסנו 142,000 בני אדם לנגיף הקורונה. בנוסף ציין כי 3,907,000 חוסנו עד היום וכי 2.2 מיליון בני אדם כבר זכאים לתו הירוק, אותו יקבלו בשבוע הבא.

השר הוסיף כי הוא סבור ש"איש הוראה שלא מתחסן מפקיר את שלום התלמידים ומועל בתפקיד הכי חשוב שלו - להגן על הילדים", וציין כי משרד הבריאות מכין את תזכיר החוק שיאפשר לחייב עובדים במקומות עם קהל שלא התחסנו בביצוע בדיקת קורונה כל יומיים". הוא הוסיף כי הוא "לא יתפשר על שלום הציבור".