שרי הממשלה אישרו היום (שישי) במשאל טלפוני, כי אזור עין בוקק-חמי זהר יוגדר כ"אי ירוק", ובעקבות זאת יוכלו מלונות ים המלח לשוב לפעילות מיום ראשון הקרוב. בנוסף לפתיחת ענף התיירות, אושרה הפעימה השנייה בתכנית היציאה בתחומי החינוך, המסחר, התרבות והספורט.

גנץ על פתיחת המשק: "ממשיכים במתווה התחסנת-נכנסת" (צילום: אלעד מלכה)

בתי המלון יוכלו לארח מחוסנים (מי שהתחסן או החלים מהנגיף), אך גם מציגי בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שקדמו למועד ההגעה למלון יוכלו להתארח ולהנות ממתקני בתי המלון. בעקבות ההחלטה היום, יוכלו בתי המלון להפעיל את בריכות השחייה, חדרי האוכל ובתי התפילה הקיימים במלון לרווחת התושבים. המועצה האזורית תמר תוסמך לתת אישור לבצע בדיקת קורונה מידית בעמדת הבידוק בשל צורך חיוני אחר או צורך דחוף, ובכלל זה סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, בהתאם להנחיות רשות החירום הלאומית ובתיאום עם משרד התיירות.

שרת התיירות אורית פרקש הכהן כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אישרנו כעת תקנות פתיחה ל*כלל*בתי המלון בישראל החל מיום א! לראשונה מאז שנסגרו בשל הקורונה. ים המלח ייפתח כאי ירוק מורחב לתיירות ועוד תשתיות תיירות שבות לחיים: אטרקציות פתוחות, אתרים, החרמון ועוד. גם חדרי כושר, מוזיאונים, ספריות, תרבות והמסחר. שבוע של סיפוק. גלו אחריות. הכל תלוי בנו".

בתחום החינוך, השרים החליטו כי ביום ראשון ישובו לבתי הספר גם תלמידי כיתות ה'-ו' וגם י"א-י"ב בערים המוגדרות צהובות או ירוקות על פי מתווה הרמזור. בנוסף תותר פעילותן של תנועות הנוער בשטח פתוח, במודל הכיתות בשטחים הפתוחים. 

בתחום המסחר, השרים אישרו כי תותר כניסה לקניונים ביחס של אדם אחד על כל 15 מ"ר. הקניונים יחויבו להציב סדרנים מטעמם שיפקחו על הקפדה על ההנחיות ועמידה במגבלות.

בנוסף, תותר פתיחתן של חנויות הרחוב באופן הבא: במקום שגודלו עד 150 מטרים - מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל שבעה מטרים רבועים משטח המקום או על 10 אנשים, לפי הנמוך מביניהם. במקום ששטחו מעל 150 מטרים רבועים – מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מטרים רבועים משטח המקום. 

למחזיקי התו הירוק תתאפשר כניסה למכוני כושר ואולמות סטודיו. בנוסף, גם עולם התרבות יפתח את שעריו במתווה של עד 75 מהתפוסה המרבית של המקום, ובלבד שלא יעלה על 300 אנשים במבנה או על 500 אנשים בשטח פתוח. הצפייה באירוע תתקיים בישיבה בלבד, ללא ריקודים, וללא אכילה במקום שבו מתקיים האירוע. הסדרנים יידעו את השוהים במקום בנוגע לכלל ההנחיות, ובמקרה של סירוב הקהל להוראות אלה, יפסיק המחזיק או המפעיל את האירוע. עוד צוין כי המחזיק או המפעיל של המקום יוודא כי הישיבה באירוע תהיה במקומות מסומנים וכי מכירת כרטיסים לאירוע תיעשה מראש ובאופן מקוון או טלפוני.

גם בריכות שחייה ומקוואות הטהרה יופעלו החל מיום ראשון, ובבתי תפילה תתאפשר כניסת מתפללים בהתאם למתווה התו הירוק. בבתי התפילה תתאפשר כניסת מתפללים עד לכדי 50% בלבד מהתפוסה המרבית במקום.

גם סכומי הקנסות עודכנו: 

  • הפעלת מקום בניגוד לתקנות - עד 10,000 ש"ח (לפי גודל המקום).
  • אדם שאינו מחוסן או מחלים השוהה במקום הפועל עם תו ירוק - 1,000 ש"ח.
  • מקום שפועל לפי התו הירוק שלא הציב שלט:  3,000 ש"ח.
  • מפעיל קניון שלא מינה סדרנים לפי מה שהוא חייב: 5,000 ש"ח.
  • מפעיל קניון או שוק שהציב שולחנות אוכל או לא מנע את הגישה אליהם: 5,000 ש"ח.
  • מפעיל קניון שלא מנע הצבת דוכני אוכל או יריד: 2,500 ש"ח.
  • מפעיל מקום שלא תלה שלט שאסור לאכול במקום: 5,000 ש"ח.