במקביל להפעלת הטרמינל הירוק, החלה היום (שני) חברת אל על לבצע פיילוט של בדיקה מהירה לטסים במטוסיה. הטיסה הירוקה הראשונה שהפעילה אל על יצאה אמש לניו יורק. כל נוסע שאינו מחוסן או מחלים, מבצע סמוך לעמדת הצ'ק אין בדיקת קורונה מהירה, בשיתוף עם בית החולים שיבא בתל השומר, שהתוצאות שלה מתקבלות בתוך רבע שעה. רק לאחר קבלת תשובה שלילית לקורונה הוא יורשה להמשיך את ההליך לקראת העלייה למטוס.

שרת התחבורה מירי רגב העריכה שגם חברות ישראייר וארקיע יצטרפו לפיילוט של הבדיקות המהירות ובהמשך הוא גם ייושם על ידי חברות תעופה זרות. "זו טיסה ראשונה ופורצת דרך, כשאנחנו כבר רואים את האור של התעופה הישראלית בקצה המנהרה", אמר מנכ"ל אל על אביגל שורק. רגב הבהירה שעל פי ממצאי הפיילוט יוחלט האם לחייב כל נוסע היוצא מישראל ובעתיד גם את הנוסעים הנכנסים, אם לעבור בדיקה מהירה, במידה והם אינה מחלימים או מחוסנים.

רגב התריעה, כי המשטרה תבצע אכיפה לנכנסים לבידוד ובינתיים תקודם הצעת החוק המאפשרת לחייב את הנכנסים בארץ לענוב צמיד אלקטרוני בכל מהלך ימי הבידוד הבייתי. לדבריה, ענף המלונאות חוזר לפעילות ואין מלוניות קורונה לבידוד ולכן, חייבים ליישם את הבידוד הבייתי, אך עם אכיפה יעילה. רגב תקפה את הטענות על מתן האפשרות לכניסה לישראל דרך נתב"ג והבהירה שכל אזרח ישראלי רשאי לחזור לארץ ולבחור, כי זו זכות בסיסית. "אם לא היינו נותנים להיכנס לארץ לקראת הבחירות, גם היו תוקפים אותנו. מה שלא נעשה – תמיד יהיו טענות", היא הוסיפה.