זה כבר כמה שבועות ש"מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל" (מקו"ם) מתגייסת למאמץ להעלאת שיעור המתחסנים בקהילה, במסגרת פרויקט חברתי ייחודי שעליו דווח ב"מעריב" בחודש שעבר.

מאות מתנדבי מקו"ם מכל רחבי הארץ חברו לעיריות ולקופות החולים, במטרה לספק מידע על החיסון, בטיחותו וחשיבותו, תוך מאבק ייעודי בחדשות הכזב סביבו, לצד סיוע לוגיסטי בהגעה למרכזי החיסונים לאלה המעוניינים להתחסן אך מתקשים בכך.

לאור הצלחתו המרשימה של פרויקט החיסון הקהילתי, שהתקיים בשיתוף פעולה עם המועצה הישראלית להתנדבות, קרן שח"ף ומשרד הבריאות, אנחנו מביאים את סיפורם של שניים ממאות המתנדבים שלקחו על עצמם משימה בלתי אפשרית לכאורה - להעלות את שיעורי ההתחסנות נגד קורונה דווקא במגזרים שבהם ההיענות עד כה הייתה הנמוכה ביותר.

רעיה בטיטו, מנהלת קהילות ''תוצרת הארץ'' (צילום: צילום פרטי)
רעיה בטיטו, מנהלת קהילות ''תוצרת הארץ'' (צילום: צילום פרטי)

רעיה בטיטו, נשואה ואם לשלושה, היא מנהלת קהילות "תוצרת הארץ", תנועה המעודדת התיישבות צעירים בפריפריה, ורכזת עשייה חברתית בפרדס כץ. היא מספרת שפרויקט החיסון הקהילתי ומערך ההתנדבות שתפעלה הביאו לשיעור של 90% מתחסנים בקרב מבוגרים מעל גיל 70 בבני ברק.

"המטרה שלנו הייתה להנגיש את האינפורמציה לכלל האוכלוסייה. מתחילת הפרויקט הסטודנטים של תוצרת הארץ איתרו את הקשישים שלא הגיעו להתחסן, ונתנו מענה גם ביידיש, בצרפתית ובאנגלית, כדי לוודא שהמידע על החיסון ברור ומובן בשפה שלהם. הסטודנטים הקימו שמרטפייה חינמית, שבה ילדים יוכלו לשהות בזמן שאמותיהם מתחסנות, כדי להעלות את שיעור המתחסנות בעיר". 

"כחלק מהמשימה ארוכת הטווח של מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות להיות מחוברים לקהילה, סטודנטים שליוו את הקשישים להתחסן ימשיכו ללוות אותם גם בחודשים הקרובים, על מנת לוודא שהם שומרים על בריאותם".

פיראס ח'ואלד הוא רכז פרויקט החיסון הקהילתי בתנועת הבוגרים של השומר הצעיר (צילום: איהאב אבו רביעה)
פיראס ח'ואלד הוא רכז פרויקט החיסון הקהילתי בתנועת הבוגרים של השומר הצעיר (צילום: איהאב אבו רביעה)

פיראס ח'ואלד הוא רכז פרויקט החיסון הקהילתי בתנועת הבוגרים של השומר הצעיר, שבה הוא פעיל זה ארבע שנים - בעראמשה, דיר חנא, תל שבע, פוריידיס וקלנסווה. הוא בן 39, מכפר שעב, ובשבועות האחרונים מוביל עם תנועת הבוגרים את פרויקט החיסון הקהילתי.

הבוגרים מתקשרים לתושבים שעוד לא הגיעו להתחסן, מסייעים בשינוע לאתרי החיסון לכאלה הזקוקים לכך, מחלקים סטיקרים לעידוד התחסנות ואפילו נותנים פרחים למתחסנים.

"אנחנו רואים אחריות גדולה בכל עניין העלאת המודעות לחיסון, ורוצים שהחיים יחזרו למה שהיו לפני עידן הקורונה", אומר ח'ואלד. "בשבוע החולף הפעילות הגדולה והמשמעותית שלנו הייתה בתחנות החיסון בפוריידיס. בתחילת המבצע שיעור המתחסנים עמד על כ־20%, היום ביישוב יש 75% מחוסנים".