ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס שיגרה היום (חמישי) מכתב למנכ"ל משרד החינוך על הצורך הדחוף בדיגום נרחב בבתי הספר בהם היו לאחרונה התפרצויות קורונה, שהובילו לגילוי 5 מקרים של הווריאנט ההודי.

במכתב ציינה אלרעי-פרייס כי מדובר בבתי הספר "שבילים" בפרדס חנה, "קשת" באשדוד, "יוסף" בחולון, "דקל וילנאי" ו- "צמח השדה" במעלה אדומים. לדבריה, בארבעה מתוך חמשת בתי הספר הנ"ל הייתה לאחרונה התפרצות שהובילה לגילוי וכעת נדרשת בחינה נרחבת יותר - וזאת בכדי לזהות תחלואה חבויה ולמנוע התפשטות הנגיף.

עוד נאמר במכתב כי אתמול פנו גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאנשי המקצוע במשרד החינוך במטרה לתאם במהירות, כבר הבוקר, דיגום לבתי הספר, אך נתקלו בקשיים בשיתוף הפעולה. 

כזכור, כאשר התקבלה ההחלטה על פתיחת הקפסולות בכלל השכבות וחזרה לפעילות בבתי הספר, הוחלט כי כאשר מאובחנת תחלואה יש לטפל בה באופן מהיר ונרחב כדי למנוע את התפשטותה. גישה זו חיונית כדי למנוע הדבקה והתפרצות נרחבת בקרב הילדים, שעדיין אינם מחוסנים, והקהילה שלהם. 

לדבריה, גם אם לא ידוע כרגע בבתי הספר על מאומתים – השילוב של הימצאות ווריאנט שעלול להיות מסוכן, העובדה שהיו התפרצויות לאחרונה, והידע מהמגפה עד כה שילדים הינם א-תסמינים ב70% מהמקרים, מחייב ביצוע דיגום מהיר בבתי הספר הנ"ל באופן נרחב, על מנת לוודא שאין תחלואה חבויה. 

"אנו מצפים לשיתוף הפעולה של משרד החינוך, מנהלי בתי הספר והרשויות המקומיות, ולעבודה מהירה ומשותפת מול ההורים כדי להפחית את הסיכון המשמעותי האפשרי במצב זה", סיכמה אלרעי פרייס את מכתבה, שהעתקים ממנו נשלחו גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש.

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי זוהו עד כה 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה בישראל. מתוך המקרים, 24 שבו מחו''ל, לצד 17 מקרים שלחלקם לא נמצא קשר לחו''ל. מבין המאומתים, ארבעה בלבד חוסנו נגד הנגיף וחמישה תלמידים מבתי ספר שונים בישראל.