שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב הבוקר (רביעי) לשאילתות שהוצגו בפניו במליאת הכנסת, על ידי חברי הכנסת, בנושא הקורונה. "התחלואה בימים האחרונים נגרמת כתוצאה מכך שאנשים הפרו בידוד והסתובבו והדביקו ילדים בעיקר. יש בתוקף תקנה שמאפשרת להטיל קנס על סך 5,000 שקלים על מפרי בידוד. נעסיק עוד שוטרים זמניים והאכיפה תוגבר. מעל גיל 12, הקנסות יינתנו גם לילדים", אמר הורוביץ.

השר סיפר במליאה כי החל מהראשון ביולי ישראל הייתה אמורה לאפשר כניסת תיירים מחוסנים, אך כעת "לנוכח העלייה בתחלואה בודקים אם נעמוד בזה, או שנדחה את זה לפרק זמן מסוים". הורוביץ נשאל על ידי חבר הכנסת יעקב מרגי: "האם ישראל הופקרה לווריאנטים חדשים?", כאשר חבר הכנסת התייחס לשחרורם של מאות בני אדם מנתב"ג ללא בדיקות קורונה. על כך השיב השר כי "לא רק שלא הופקרנו, אנחנו בשליטה על הבעיה. ביום שישי הייתה בעיה נקודתית של אותו יום. הגיעו המון טיסות באותו זמן ונוצר צוואר בקבוק. פתרנו את זה ובשבת הכפלנו את נקודות הבדיקה ומאז אין תורים. כל אדם שנכנס לישראל עובר בדיקת PCR בשדה התעופה. כל אדם, יהיה מי שיהיה, לא יוצא מהשדה בלי בדיקה".

השר תקף גם את הממשלה הקודמת: "יש מדינות מסוכנות שאסור לישראלים לשהות בהן. הממשלה הקודמת התקינה תקנה, אבל לא הצמידה לה סנקציה. בפועל, נקבע איסור יציאה אבל יכולת לעלות על טיסה לרוסיה ואיש לא בדק. עכשיו נביא תקנה חדשה, מי שייתפס במדינה מסוכנת ייקנס באלפי שקלים. כדי למנוע את הקנס, תצטרך להביא אישור מוועידת חריגים לפני הטיסה".

נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוא הוסיף כי "אנחנו לא בכיוון של סגר כרגע, אני מקווה שלא נצטרך. הנושא לא עלה לדיון, אנו לא במצב הזה. משרד הבריאות ינהג במקצועיות ויקבל את ההחלטות באופן ענייניי בלי שום לחצים פוליטיים כאלה ואחרים לפי מה שנראה לנכון כדי להתמודד עם המגפה. אני מקווה שהצעדים שאנו נוקטים בהם עכשיו ירסנו את ההתפשטות שלה ויבלמו את המגפה".

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על תיקון לצו בריאות העם

בתוך כך, בעקבות העלייה בתחלואת קורונה וההתפרצויות האחרונות במקומות שונים בארץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי חתם על תיקון לצו בריאות העם, לפיו ניתן כעת להטיל קנס בגובה 5,000 ש"ח על אחראי על קטין מתחת לגיל 12, אם הקטין מתגורר עימו והפר בידוד, יש לעטות מסכה גם בשדה תעופה בין-לאומי, מעברי גבול, ובמקום שניתן בו טיפול רפואי.

בנוסף, רופא מחוז, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירותי בריאות הציבור יוכל להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים: המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג, המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה או במקרה והמחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

כמו כן, מנכל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטיית מסכה  במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה.