מחקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי בקרב חולי קורונה מסוימים, חוש הריח שנפגע במהלך המחלה לא חוזר לתפקוד מלא חודשים ארוכים אחרי ההידבקות, ואף מתעוות, מה שמשפיע על מצב הרוח, התזונה והחיים בכלל. פרופ' מאשה ניב מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה באוניברסיטה העברית הביאה היום (חמישי) פרטים נוספים על המחקר בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM.

"עקבנו אחרי כ־1,500 אנשים, שכבר היו במחקר הקודם שלנו וידענו שנפגע להם חוש הריח והטעם במהלך מחלת הקורונה", סיפרה ניב. "רצינו לראות מה קורה לאורך הזמן, לאפיין מה מחלים ומה לא. במחקר הקודם עם בית החולים 'הדסה' ראינו שהטעם מחלים קצת יותר מהר מהריח. זמן ההחלמה של חוש הריח עשוי לקחת שנה, וזה לא חוזר למה שהיה לפני המחלה".

עוד סיפרה, כי "מה שהפתיע אותנו במחקר הזה היו תופעות של עיוות והזיות הריח, להריח ריח בצורה לא נכונה או הרחה של משהו שלא נמצא שם. זו תופעה שעולה כעבור כמה חודשים והיא המשך של המחלה".

לדבריה, "אלה חושים שלא נתפסים כמשהו בעייתי כשהם נפגעים, זה לא נחשב לנכות. למעשה זה מאוד משפיע גם על מצב הרוח וגם על התזונה. אנשים מדווחים על ירידה במשקל ודאון. אנחנו רואים שהתופעה הזו מאוד נפוצה, יש אלפי אנשים שסובלים מזה בארץ".