מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין היום (ראשון) לכאן ב', והתייחס לנתוני התחלואה שהוסיפו לרדת: "אנחנו בדרך לצאת מהגל הרביעי, יש עוד כברת דרך". עם זאת, סבר כי יתכן וגל נוסף יפקד אותנו ועל כן, העריך כי לא מן הנמנע שנזדקק לחיסון רביעי.

אש נתן התייחסותו למחאת המתמחים, לאחר שבסוף השבוע האחרון הגישו את התפטרותם כ-2,500 סטודנטים מתמחים, ואמר: "זה עניין היסטורי של הרבה שנים שהיו רגילים לעבוד כך, אך אני מסכים שהמצב הצריך שינוי. זו פעם ראשונה שאנו עושים צעד משמעותי לקצר את משך התורנות". הוא הוסיף כי נדרשת תוכנית שנתית לטיפול בהתמחות, אך לשם כך נדרש כוח רפואי נוסף כמו גם תקציב.

הפגנת המתמחים, צילום: אבשלום ששוני

כנשאל כיצד יתמודדו במערכת הבריאות עם ההתפטרות ההמונית, השיב: "מקווה שהיא לא תצא לפועל ובסופו של דבר כולם צריכים להבין שההתפטרות הזו היא רעה לכולם. מקווה שנמצא את ההסכמות לכך שזה לא יקרה, ננהל שיח".

על הטרגדיה של בן ה-16 שנפטר מסיבוכי תסמונת פוסט-קורונה, אמר: "זו טרגדיה נוראית. לאבד ילד בצורה כזו – זה נורא. המחלה היא נדירה, אבל היא סיבוך של הקורונה שיכול להתפתח גם אחרי ההחלמה וזו אחת הסיבות שבגינן צריך להימנע מלהידבק וצריך להתחסן, יש מצבים קיצוניים שבוודאי נוראיים, לכן כל האמירה של להידבק זה בסדר וזה פותר מחיסונים – זה ממש לא נכון, החיסון טוב יותר".