במשרד הבריאות מביעים חשש מהתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל, וזאת לאחר שמקדם ההדבקה עלה אתמול ל־0.97. באשר לנתונים נוספים הנוגעים לנגיף הקורונה, על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אותרו 493 נדבקים חדשים, ושיעור הנדבקים היומי עמד על 0.7%. 

בישראל ישנם 5,132 חולי קורונה פעילים, כאשר בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 129 חולים במצב קשה, ומתוכם 88 מונשמים. מפרוץ המגיפה בארץ נפטרו 8,154 חולי קורונה.

בגזרת החיסונים, כ־6.3 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.8 מיליון קיבלו גם מנת חיסון שנייה וכ־4 מיליון אף חוסנו בפעם השלישית.

בישראל מקווים להתחיל לחסן ילדים בני 5־11 רק ביום רביעי הבא, בניגוד לתכנון המקורי, וזאת בשל עיכוב של משלוח חיסוני הילדים של חברת פייזר, שאמור היה להגיע לישראל עד אתמול.  

במשרד הבריאות עדכנו אתמול את רשימת המדינות שבהן ישנו סיכון להידבק בנגיף הקורונה. לרשימת המדינות הכתומות, שאליהן משרד הבריאות ממליץ להימנע מלנסוע, נוספו איטליה, בוטן, גואטמלה, וייטנאם, לוקסמבורג, צ'ילה, קוריאה הדרומית וקוסובו. 

לצד זאת, בשלב זה הוחלט במשרד הבריאות שלא להכניס אף מדינה לרשימת המדינות האדומות, וזאת למרות התפרצות הגל הרביעי באירופה.

בתוך כך, מחקר ממשלתי שפורסם אתמול באנגליה הראה כי המוטציה AY.4.2, שהתפתחה מזן הדלתא של נגיף הקורונה, היוותה כ־12% מתוך 100 אלף דגימות מטוש שבוצעו בין 19 באוקטובר ל־5 בנובמבר. לפי הממצאים, הגידול היומי של המוטציה, שכבר זוהתה בארץ בחודש שעבר, עמד על 2.8%, כאשר כחמישית מהילדים בגילי בית הספר נדבקו בנגיף, והתחלואה הוכפלה בקרב בני 65 ומעלה. 

עם זאת, עולה כי יש סבירות נמוכה יותר שהמוטציה תגרום לתסמינים המוכרים של הקורונה, וכי רק כשליש מהנשאים של המוטציה סבלו מהתסמינים לעומת 46% מהחולים שנדבקו בזן הדלתא.