"אנחנו רואים בכווונה הזו של הממשלה צעד לא שוויוני, שיוצר אפליה" אמר הערב (רביעי) ל"מעריב", מנכ"ל מליסרון אופיר שריד, מבעלי קניוני עופר, המפעילה 17 קניונים ברחבי הארץ. שריד הוסיף: "אין היגיון בתקנה החדשה הזו. מדוע בחנות רחוב, או בחנות במתחם פתוח, אין צורך להציג את התו הירוק ולחנות שאינה מוגדרת כחיונית בתוך קניון, תיאסר הכניסה על מי שאינו מחוסן?"

לדבריו, הדבר רק עלול להגביר את התחלואה. "עלול להיווצר מצב שהמחוסנים יגיעו לחנויות בקניונים הסגורים והלא מחוסנים לחנויות הרחוב ובמתחמים פתוחים. גם צריך לזכור שלא מחוסנים יוכלו להיכנס לקניונים, אך רק לעסקים חיוניים, כמו פארם וסופרים. נוצר כאן בלבול, הרי אמא שתלך עם הילדים הלא מחוסנים שלה לקניות בסופר, תקנה להם גלידה בדוכן בקניון".

רה"מ בנט בדיון בקבינט הקורונה. קרדיט צילום:רועי אברהם / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

שריד טען עוד, כי בתקנה החדשה יש פגיעה בחיסיון הרפואי ובפרטיות. "מראש מבקשים לסמן באמצעות צמידים את המחוסנים בלבד", הוא הסביר – "זה נראה חסר היגיון, שעלול לפגוע בעסקים בקניונים". הוא הודיע הערב שקבוצת מלירסון כבר תתחיל היום (רביעי) בהליכים לקראת הגשת עתירה לבג"ץ, בטענה לאפליה, לחוסר שוויוניות ולפגיעה בפרטיות.

"נראה לי שהולכים לאחור. בגלים הראשונים של הקורונה גם כן הפרידו בין חנויות בקניונים סגורים לחנויות רחוב ובמתחמים פתוחים ורק אחר כך קבעו תקנות שוויוניות. חוזרים על טעויות העבר וניאבק נגד זה", הוא ציין עוד.