החשש מהאומיקרון: רפורמת הקניונים שהוצעה בממשלה חייבה לסמן בצמיד את בעלי התו הירוק בכניסה למתחמי קניות סגורים, אך בגלל כמות גדולה של סתירות פנימיות ו"חורים" במתווה, הפכה להמלצה בלבד. שחר יגל, מנכ"ל קניון ארנה בנהריה סיפר ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM: "על פניו מסתמן שמי שייכנס לקניון בשבוע הבא זה מי שיש לו תו ירוק, ומי שאין לו תו ירוק יכול להיכנס לחנויות חיוניות".

במקרים כאלו עלולים להיות מצבים בהם משפחות "מתפצלות" בעת התנועה ברחבי מתחמי הקניות הסגורים, בעקבות היעדר חיסון של אחד מבני המשפחה. יגל הדגים: "פה הבעיה. אמא שיש לה ילד לא מחוסן, לא תגיע. חלק גדול מהלקוחות שלנו לא יגיע מלכתחילה לקניון, ומי שיגיע יכול להיות במצב שבו אמא משאירה את הילד מחוץ לחנות".

קניון ריק (צילום: אבשלום ששוני)
קניון ריק (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו עושים את המאמצים הכי גדולים כדי לתת אבטחה בריאותית ללקוחות", הבטיח המנכ"ל. "אנחנו עובדים לפני התו הסגול, דואגים שיעטו מסכות, יש שומרים, פיקוח ומשטרה. אנחנו מקפידים על הנהלים בצורה הכי טובה שיש. אני חושב שברמת בטיחות בריאותית הכי בטוח היום להסתובב בקניון".

על רפורמת הצמידים, שדרשה להעניק למחוסנים בלבד גישה מלאה לכל מתחמי הקניון בעזרת עטיית צמיד, שהוחלט אך מהרה לבטלה, טען יגל כי מדובר בבעיה של תיאום בין גורמי הממשלה לבעלי העסקים: "אני חושב שבממשלה לא חשבו על זה עד הסוף. אם הם היו חושבים על זה עד הסוף, הם קודם כל היו מבינים שמבחינה פרקטית להוציא את זה לפועל זה הרבה יותר מסובך וקשה. אם היו יושבים איתנו ומדברים איתנו הם היו מבינים שזו לא הדרך, אולי אפשר בצורה אחרת. בצורה של הידברות זה היה יכול להגיע למקומות יותר טובים".