ברקע הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט, לפיה אושר מתן מנת חיסון רביעית לבני 60 ומעלה, המרכז הרפואי שיבא תל-השומר פרסם הערב (ראשון) כי החיסון הרביעי נגד קורונה בטוח לשימוש, ותופעות הלוואי שמגיעות בעקבותיו דומות לאלו שנראו בשלושת החיסונים הראשונים. טרם התקבלו תוצאות היעילות של עליית הנוגדנים.

מהמחקר, שהתחיל ביום שני האחרון, נראות תוצאות ראשוניות בנוגע לבטיחות המנה הרביעית. כך, מתוך 154 מחוסנים, כ-80% דיווחו על תגובות מקומיות קלות, כ-45% על תופעות סיסטמטיות הכוללות חום ב-10% מהמקרים שחלף תוך 24 שעות במרביתם, חולשה, כאבי שרירים וכאבי ראש.

ניסוי במתן מנת החיסון הרביעית נגד הקורונה, בבית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)

"מנתונים אלה נראה בשלב זה כי פרופיל החיסון הרביעי בטוח כמו מנות החיסון הקודמות", אמרה מובילת המחקר, פרופ' גילי רגב. "בימים הבאים נדווח על ממצאים ראשוניים בנוגע לעליית הנוגדנים הראשונית והחיסוניות תוך שבוע ממתן החיסון".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אישר בסוף השבוע לחסן בפעם הרביעית דיירי בתי אבות, בבתי החולים הגריאטריים ובמסגרות חוץ ביתיות לתחלואה כפולה של הרווחה, ללא תלות בגיל המחוסן. זאת, מחשש להתפרצות תחלואה במוסדות הללו ובתנאי שחלפו לפחות ארבעה חודשים מאז שקיבלו את המנה השלישית. גם עובדי המוסדות יוכלו להתחסן במנה הרביעית.