התפשטות זן האומיקרון: משרד הבריאות דיווח הבוקר (חמישי) כי שיא חדש של מאומתים לנגיף הקורונה נרשם ביממה האחרונה, לאחר ש-16,115 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. עוד נמסר, כי אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 7.89 וכי מקדם ההדבקה שעלה אף הוא, עומד על 1.99.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המאומתים בחודש ינואר, עקף את מספר המאומתים בחודשים נובמבר ודצמבר יחד. הנתונים מציגים כי בחודשים נובמבר ודצמבר אובחנו בישראל 57,679 מאומתים. לשם השוואה, בחודש ינואר בתוך פחות משבוע, אובחנו כ-59,514 מאומתים. 

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים היום תדרוך עיתונאים על רקע העלייה בתחלואה. אש אמר כי "קצב ההכפלה הנוכחי הוא 2.7, מה שאומר שבעוד שלושה ימים נעמוד על 30 אלף מאומתים. בעוד שבוע כ-50 אלף. קשה לחזות לאיזה שיא נגיע ואני מקווה שהשיא קרוב. מספר החולים הקשים גדל ללמעלה מ-130. מגמת המונשמים נשארה יציבה, זה סימן חיובי שנמצא בהלימה לדיווחים מהעולם, אבל צריך לחכות ולראות האם המחלה באמת קלה יותר מהדלתא".

כמו כן, על רקע הזינוק במספר הבדיקות, עומד החשש מקריסת המערך, ועל כך אמר אתמול שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אנחנו נפנה את בדיקות ה-PCR לאוכלוסייה מעל גיל 60 ולאנשים בקבוצות סיכון. באשר ליתר הציבור, מי שמחוסן כראוי, וכתוצאה מכך גם נמצא בסיכון נמוך יותר למחלה קשה יעשה בדיקת אנטיגן ביתית, עצמית, לאחר שבה במגע עם מאומת. מי שלא חוסן, יתבקש לגשת ולבצע בדיקת אנטיגן מוסדית באחת מעמדות הבדיקה ברחבי הארץ".