שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו על שיאי התחלואה היומיים שנשברים מדי יום. "מערכת האשפוז בישראל מתוחה עד הקצה, בגלל שפעת ותחלואת חורף אחרת - ועל זה נוספים עוד חולים קשה בקורונה", הסביר בראשית הריאיון ב-103FM, "יש שתי דרכים להתמודד עם זה - הפסקה של הפעולות הלא דחופות בבתי החולים, במטרה לייחס את המאמץ לקורונה, וקריאה של אנשים ללכת ולהתחסן". לדבריו, רוב אלה שמגיעים לבתי החולים במצב קשה, מועברים אחר כך למחלקת טיפול נמרץ ונזקקים לחיבור למכונת אקמו, הם אנשים שלא התחסנו".

אוקו שאל האם יופסקו טיפולים לא דחופים והכרחיים כפי שהיה בראשית הקורונה, והורוביץ השיב: "אנחנו נערכים לזה, נעשה את זה בהדרגה לפי הצורך, כי גם הטיפולים הלא דחופים חשובים ואנשים מחכים להם הרבה זמן, וזה חלק מהבריאות". הוא הדגיש כי "עם זאת, העדיפות היא לחולים הקשים שמגיעים לבתי החולים. אנחנו נעשה את התיעדוף הזה, כאשר במקביל אנחנו פועלים כל הזמן כדי לחזק את מערכת הבריאות - שהוזנחה במשך שנים".

תקציב ותקנים הובטחו מזמן, בתי החולים אומרים שלא קיבלו את זה
"התקבלו אלפי תקנים בשנים האחרונות, אבל עדיין הצרכים מאוד גדולים. אנחנו מדברים על גל מידבק בצורה שלא הייתה כמותה בעבר".

המגיש הזכיר את הדיווחים לפיהם נשקל לאשר לרופאים מאומתים לבוא לעבודה כרגיל - ולא להיכנס לבידוד. הורוביץ, שנשאל האם הוא חושב שצוותים רפואיים המאומתים לקורונה צריכים לבוא למשמרת, השיב לו: "אנחנו לא במצב כזה, ובכל מקרה אפשר לשאול את השאלה כלפי כלל העובדים החיוניים במשק ובחברה".

"חולים או מאומתים נכנסים לבידוד למשך שבוע אחר, ואחר כך חוזרים לעבודה כרגיל, אך אם המשק יחווה קשיי תפקיד בשל כך, ולא רק בתחום הבריאות, נשקול כל מיני דברים", הדגיש שר הבריאות, "כרגע אנחנו לא שם, ומי שחולה מתבקש להישאר בבית בבידוד".

בוא נדבר על אמינות הבדיקות.
"הרבה שמועות וידיעות לא נכונות מופצות - בדיקות האנטיגן הן כלי חשוב ואמין. הן לא מדויקות כמו ה-PCR, אבל הן מהירות וניתן לקבל תשובה באופן מיידי".

הוא נשאל על התבטאותו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, שפקפק באמינות הבדיקות הללו, והשיב: "זה מחפיר, אבל ממנו אני כבר לא מצפה לכלום. האיש מפיץ שקרים וחמור במיוחד שהוא עושה זאת בעיצומה של מגפה, אבל אני לא מצפה ליותר מנאשם בפלילים, זה האיש".

נתניהו על בדיקות האנטיגן

הורוביץ התייחס לאזהרה שהשמיעה סוכנות התרופות האירופית, לפיה החיסון הרביעי עלול לפגוע במערכת החיסונים, ואמר: "אנחנו עושים את השיקול, ולכן החלטנו לאפשר לאוכלוסיות הסיכון לקבל את המנה הרביעית, שכן הסיכוי שלהם לחלות בקורונה ולפתח מחלה קשה גדול יותר - כמעט חצי מיליון עשו זאת עד כה, וטוב שכך".

שרת החינוך מתחה הבוקר ביקורת על כך שמשרד הבריאות לא הפנה משאבים לחיסוני הילדים
"לא רוצה להיכנס להתחשבנות הזאת ולהזכיר מי לאורך זמן התנגד לחסן בבתי הספר, בבתי הספר למרות כל המאמצים שלנו. נעזוב את זה בצד. ברוח מה שאמרתי קודם, רוח של אחדות ומאבק משותף, אנחנו עושים מאמץ עצום לחסן את האוכלוסייה. יש מאות תחנות לחיסון ברחבי הארץ. למעלה מרבע מיליון יחסים חוסנו עד כה - חלק בבתי הספר, חלק בקופות וחלק במוקדי חיסון. בסופו של דבר, זה עניין של אחריות אישית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm