משרד הבריאות תקף אמש את פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב, זאת לאחר שטענה כי נתוני התחלואה מטעים ואף דרשה להקל משמעותית במדיניות למאבק באומיקרון. "התנהלותה מעלה חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע", נמסר.

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה ירושלים, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדבריה: "זכותה לדבר, אפילו חובתנו להגיד דברים שאנחנו חושבים. יחד עם זאת אני חייב להגיד שאנחנו כבר מתארים שבועיים את המחלה, ובהדסה יש הכי הרבה חולים בארץ, ראינו מעל 200 ומשהו, שהמחלה יותר קלה וזה נכון יש פחות אנשים מונשמים זה נכון".

"יש עומס גדול על הפנימיות קורונה ולא על הטיפול נמרץ שפרופ' מטות מן הסתם עובדת שם. יש הרבה מאוד קושי ועומס אדיר על הצוות הרפואי. אני חושב שבניגוד מסוים למה שהיא אומרת, המצב בבית החולים לא מאוד נוח וקל. יש לנו גם ליד זה הרבה אנשי צוות שיוצאים בגלל מחלה ולכן אנחנו חסרים רופאים. אם המצב טוב באיכילוב אני אשמח לקבל סיוע".

בהמשך, התייחס לתחזיות של פרופ' ערן סגל, שהעריך כי אין סכנה שנחצה את סף הספיקה, ואמר כי "התחזיות שלו לא מביאות בחשבון דבר אחד חשוב מאוד שזה מחלה שונה. הנושא של חציית החולים הקשים או לא זה המלחמה שעברה, הגל השני-הרביעי. לא הגל החמישי, כרגע הסיפור הוא לאו דווקא החולים הקשים".

"לצד החולים הקשים יש הרבה חולים לא קשים שמעמיסים על המערכת ופוגעים, הם לא מתכוונים אבל פוגעים בטיפול בחולים אחרים לכן בהתחלה דיברו על מספר המקרים, אח"כ הבינו שצריך לדבר על מספר החולים הקשים, אבל היום השיח צריך להיות העומס בבי"ח שלא מתבטא רק בחולים קשים. אני מסכים עם סגל, גם ההערכה שלי היא שלא נעבור את 1,200 חולים קשים שראינו בשיא הגל השלישי אבל המצב שונה – יהיה המון עומס לא פרופורציוני על המחלקות הפנימיות שכבר עכשיו סובלות מהרבה אנשים שלא נמצאים, הרבה יותר מהגל השלישי והרביעי", הוסיף.

בנט: "נגיע למיליוני נדבקים בקורונה" (צילום: ערוץ הכנסת)


לדבריו, "זה נכון שהמחלה יותר קלה, עדיין זה תעסוקה. אם יש כרגע 400 חולים קשים, אותם חולים בדלתא הסתובבו פחות חולים שנכנסו ויצאו מבי"ח שזה גם עומס לא קטן. יש הרבה דברים שמספרים בוויצמן לא מביאים אותם בחשבון כשמסתכלים על הגרפים, כי המחלה קצת שונה. בזה כולם צודקים, מטות וסגל ואחרים, אבל אי אפשר לזלזל בעומס שהיא עושה בבי"ח. אנחנו צריכים להיערך לזה".

כמו כן, בהתייחסותו להתנהלות הממשלה במלחמה בנגיף, אמר פרופ' מבורך כי "אנחנו כרגע נאבקים על מנת למנוע כמה שיותר הדבקות כי חלק מהחולים יפתחו תסמינים, יש אנשים שרגישים לזה, ויש לא מחוסנים שייפגעו ואחרים. כשהמגפה קצת תרד, שבעוד חודש אחרי שזה ירד, והסכנה תהיה פחות מוחשית בהחלט צריך לשאול המון שאלות על מדיניות חיסונים, הדבקות ובידודים, על הרבה דברים מתוך דאגה לציבור ומתוך אמת רפואית. אבל לעשות את זה כשהשבוע הולכת להיות שיא המגפה? זה לא נכון לדעתי או לא הזמן. זה הכול".

"אני מרגיש שאנו מבהילים מדי את הציבור, אני לא ודע איך מצד אחד לעלות את הערנות של הציבור להתחסן ולשמור על הכללים אבל בלי להבהיל אותו. , כל הרופאים שלי מחוסנים שלישי ורביעי והם נדבקים בלי בעיה, הרופאים שלי שהרבה יצאו למחלה הם באמת עוברים כולם מחלות קלות ביותר, לכן אני חושב שהחיסון פה משחק תפקיד חשוב לכל אחד מאיתנו אני לא מפחד להידבק אני אומר את האמת אבל חושב שצריך לעשות הכול כדי לא להידבק. אנו מחוסנים במצב טוב, אמרתי שאני גם לא מבין", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm