צריכים להגיע לקו ההחלטה: מערכת החינוך אמנם חזרה לעבודה במתכונת כמעט מלאה, אך החשיפה לחולים מאומתים וההדבקה עצמה בקורונה שחוזרת על עצמה בכל בתי הספר בארץ, כמעט בכל הכיתות וכל הזמן, מכניסה המוני תלמידים, אנשי צוות חינוכי והורים לבידודים מיותרים, גם כשהם ללא תסמינים או שליליים בבדיקת אנטיגן. הבלבול והבלאגן חוגגים, והממשלה נדרשה להחליט באופן חותך - מה עושים עם בידודי התלמידים?

כזכור, המתווה שהציע בנט כולל ביטול של בידודי תלמידים, כדי לא ליצור מצב שחלק מהתלמידים לומדים בזום בעוד שהשאר באופן פרונטלי, וזאת מושתת על ההבנה היסודית שבשלב זה של ההתפרצות כבר לא ניתן למנוע את המגע או המפגש עם חולים מאומתים. על הנושא הזה שוחחו בכירי הרופאים בתוכניתה של ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm - מחד ד"ר אבי גולדברג, מנהל בית החולים כרמל בחיפה, ומנגד פרופ' דני מרון, מנהל מחלקת מחלות זיהומיות בילדים בבית החולים העמק בעפולה - שהציגו דעות שונות סביב הנושא.

"ביטול הבידודים זו החלטה נכונה"

ד"ר גולדברג נדרש לסוגייה וטען כי ההחלטה לבטל את הבידודים לתלמידי בתי הספר היא ההחלטה הנכונה: "אני לא חושב שזה ישפיע על מצבנו באופן משמעותי. מה שתלוי זה איך המתווה ישפיע על אשפוז החולים המבוגרים הקשים. לדעתי, זה ישפיע מעט מאוד. הנזקים בבידוד ילדים גדולים מהתועלת. מערכות האשפוז בתפוסה מלאה, אני לא חושב שמתווה הבידודים במערכת החינוך זה גורם שישנה את התמונה".

לגבי המצב בבית החולים שאותו הוא מנהל, סיפר: "אנחנו לא נקרוס, אנחנו עובדים משעה לשעה בשביל לראות שיש לנו מספיק כדי לתת לאוכלוסייה את מה שהיא צריכה. אנחנו עושים את זה במחסור של כמעט מאתיים עובדים בשל בידודים - עם עומסי תחלואה כמו בגל השלישי".

על המצב בתחלואת הילדים סיפר על כמות המאושפזים מתחת לגיל 16: "יש אשפוזים של יום או יומיים, לא במצב קשה. הילדים הם לא הבעיה, החולים באקמו הם הבעיה. הבעיה במערכת היא לא הילדים, אלא החולים המבוגרים".

"יש היגיון בלדחות את ההחלטה בשבוע"

מנגד, פרופ' מרון הסביר מדוע התמונה היא שונה: "אני מבין למה הוחלט (על ביטול הבידודים), יש היגיון מסויים. רואים שהגל מתחיל לרדת, ואז יהיו פחות נדבקים".

הוא התייחס לילדים החיוביים לקורונה שמראים תסמינים, כלומר חולים סימפטומטיים: "השאלה היא האם הילדים (הסימפטומטיים) יביאו מחלה גרועה יותר למבגורים. יש היגיון בלדחות את ההחלטה בשבוע".

הוא המשיך וסיפר על מצב הילדים החולים באומיקרון: "רוב הילדים וגם המבוגרים חולים בצורה לא קשה. בבית החולים אצלנו מאושפזים שמונה ילדים, ולאף אחד מהם אין מחלת קורונה. הם מאומתים, אבל הם מאושפזים במחלות אחרות". הוא המשיך: "גם במבוגרים - אלו שחולים קשים הם חולים במחלות רקע".