חיסון הקורונה בקרב נשים הרות הוא בטוח לעובר וליילוד, לא נמצאו הבדלים מובהקים בין תינוקות לאמהות שחוסנו ובין תינוקות לאמהות שלא חוסנו - כך עולה ממחקר של מכון המחקר והחדשנות קאהן-סגול-מכבי (KSM) שהתפרסם היום (חמישי) במגזין הרפואה העולמי JAMA Pediatric. המדגם, הגדול ביותר בעולם עד כה בנושא, נערך בקרב 17 אלף נשים בהיריון שעברו חיסון קורונה, ו-7,000 נשים בהיריון שלא חוסנו, ממרץ עד אוקטובר 2021.

הרקע למחקר נובע מכך שנשים הרות לא נכללו בניסוי הקליני לחיסון הקורונה של פייזר, ועל כן יש חשיבות חיונית להסקת מידע על תינוקות שנולדו לאחר חשיפה לחיסון, לשם קבלת החלטות הנוגעות לחיסון בקרב נשים בהריון.

המחקר בחן שיעורי לידה מוקדמת, משקל ילוד, אשפוזים, מומים מולדים ותמותת תינוקות, והעלה כי לא נמצאו הבדלים בסיכון בין הקבוצות. אחוזי הפגות עמדו על 4.2% בקרב ילודים שנחשפו לחיסון, לעומת 4.8% בקרב ילודים שלא נחשפו לחיסון. אחוז האשפוזים בילודים עמד על 5.1% לעומת 5.3%. אחוז המומים המולדים עומד על 1.5% בקרב ילודים שנחשפו לחיסון, לעומת 2.1% בילודים שלא נחשפו לחיסון. אחוז התמותה בתינוקות זהה, ועמד על 0.1%.

הממצאים תקפים גם בקרב יותר מ-2,000 ילודים, שאמם התחסנה במהלך השליש הראשון של ההיריון - התקופה המכרעת בהיווצרות מערכות גוף העובר. בתחילת מבצע החיסונים הראשון, משרד הבריאות המליץ לנשים הרות לא להתחסן בטרימסטר הראשון של ההיריון, אולם לאחר מכן חזר בו ואמר כי החיסון בטוח לכל שלבי ההיריון.

ב-15 בפברואר יתקיים דיון במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) על מתן חיסון לקורונה לפעוטות בני חצי שנה עד חמש. באיגוד לרפואת ילדים הבהירו אתמול כי החלטה בעניין תמיכה או התנגדות למהלך תתקבל רק לאחר הצגת כל הנתונים של חברת פייזר, שצפויים להתפרסם בסמוך לדיון בארצות הברית. פייזר פרסמה נתונים שמראים על יעילות חלקית בלבד של החיסון בקרב הפעוטות.