האם הגיע הזמן למנת חיסון נוספת? רמת התחלואה בקורונה הולכת ועולה שוב, מקדם ההדבקה מאמיר ואלפי אנשים ביום מקבלים, שוב, תוצאה חיובית לנגיף. יו"ר איגוד הרופאים עובדי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, שוחח על הנושא הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm.

"היה לנו חלון נחמד בלי קורונה, אבל כרגע המספרים מדאיגים, המגמה מדאיגה ולצערי המרתון שלנו נמשך", אמר תחילה. "אין לנו מנוחה מהקורונה - על כל ההשלכות. יש אפשרות לא לחזור להגבלות באותן היקפים שהיו, כי הרבה יותר ישראלים חלו, הרבה יותר חוסנו ויש לנו כלים להתמודד גם בקהילה ולמנוע עומס על בתי החולים", הוסיף.

"זה שיש לנו את האמצעים האלה אומר שצריך להשתמש בהם. ברגע שהחיסוניות פגה, הגיע הזמן לעשות את המנה הבאה", התייחס פלדמן לחיסונים.

חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

"הניסיון שלנו הוא במחקרים שנעשו בשיבא, ראו את הירידה ברמת הנוגדנים", ציין הרופא הבכיר. "החיסון הוכיח את עצמו גם באומיקרון בנושא של מניעת תחלואה קשה, שזה חד משמעית הגן פי עשרה או פי עשרים גם מאשפוז טיפול נמרץ וגם מתמותה. צריך להמשיך ולהשתמש בחיסון".

הוא טען: "מעט מדי קיבלו את החיסון הרביעי. כרגע ההמלצה של משרד הבריאות היא לקבוצות הסיכון, אבל כרגע, לאור העלייה בתחלואה והזן החדש שמדבק יותר, אנחנו הולכים ומחמירים את קצב ההדבקה".